Avatar billede nmb Nybegynder
09. oktober 2008 - 14:35 Der er 2 kommentarer

forlænge baggrund

er der nogen der har en go tutorial til hvordan man forlænger et billedes i hver side? Hvis billedes baggrund skal forlænges, uden at det kan ses når tingene blivere trykt?
Altså jeg resizer selvfølgelig canvas. Så er der fx. en blålig baggrund jeg gerne vil extende i hver side. Er det med clone stamp tool, gradient toool?? Vil meget gerne have en tutorial. Det er som sagt kun farvede baggrunde, det er ikke med natur, mennesker eller lign. Men baggrunde i forskellige nuancer...
Avatar billede sonnic Juniormester
09. oktober 2008 - 17:47 #1
Hej nmb:
Der er ikke nogen lette genveje. Som du allerede har brugt handler det om at tage en prøve af den bgaggrund du vælger "kopiere" og bruger i Canvas størrelse.
Men havad skal du med en tutorial  Photoshop kan det hele?
hilsen Sonnic.
Avatar billede kringleraket Nybegynder
10. oktober 2008 - 07:49 #2
Hvis din baggrund er ensfarvet kan du bare vælge den farve med eyedropper værktøjet, og så i "Canvas Size" sætte "Canvas extension color" til "Foreground"?