Avatar billede hillmann Nybegynder
09. oktober 2008 - 09:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Excell menulinje er væk

Hej.
Min excel menu bjælke er væk...den med filer - rediger osv....
Får kun et rent excell ark uden menu bjælken og toolbar.

Er der ikke som kan hjælpe mig?????

Help!!!

Bo
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2008 - 09:29 #1
Vis > Værktøjslinier > Tilpas > Sørg for, at der er checkmærke i "Regneark"
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2008 - 09:30 #2
Prøv følgende:

* Luk Excel
* Omdøb filen C:\Documents and Settings\<Dit Brugernavn>\Application Data\Microsoft\Excel\Excel11.xlb til noget andet
* Åben Excel igen og se om det hjalp.

Filnavnet passer til Office 2003. Hvis du kører en anden version, så hedder den f.eks. Excel10.xlb.

Den pågældende fil indeholder "konfigurationen" til Excel, så når den ikke kan finde filen, så genererer den en ny ud fra standard indstillingerne.
Avatar billede hillmann Nybegynder
09. oktober 2008 - 09:48 #3
Mugs: jeg har jo ikke adgang til menulinjen...så jeg kan ikke vælge VIS.
Snowball: Jeg kan ikke finde den nævnte fil, hvis jeg kigger på den sti du oplyste mig. Standard indstillingerne bør vel også indeholde menulinjen eller hvad?
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2008 - 10:46 #4
Prøv at søge efter filen - den burde være der et sted.
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2008 - 10:47 #5
Og ja, standard indstillingerne nulstiller også menulinjen.

Jeg har selv brugt den løsning på en PC hvor "Tools" menupunktet af en eller anden årsag var forsvundet.
Avatar billede hillmann Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:59 #6
skal jeg søge efter excel11.xlb?
Avatar billede knirkeline Nybegynder
09. oktober 2008 - 11:04 #7
Du kan højreklikke på en af værktøjslinjerne og vælge Tilpas og derefter i fanen Værktøjslinjer afkrydse Regneark, som er =menulinjen
Avatar billede hillmann Nybegynder
09. oktober 2008 - 11:05 #8
Knirkeline: Jeg har ingen værktøjslinje overhovedet, så det bliver lidt svært :-(
Avatar billede knirkeline Nybegynder
09. oktober 2008 - 11:32 #9
Så prøv med genvejen Ctrl+F1, som viser opgaveruden - her kan du også højreklikke og vælge Tilpas osv.
Avatar billede snowball Novice
09. oktober 2008 - 12:16 #10
hillmann: Ja, søg dit C drev igennem for "excel11.xlb" (hvis det altså er Office 2003 du bruger).
Avatar billede kabbak Professor
09. oktober 2008 - 15:59 #11
jeg fik hjælp af Bak engang: http://www.eksperten.dk/spm/422881

det var min højekliksmenu, der var væk, det hjalp at køre makroen
Avatar billede snowball Novice
14. oktober 2008 - 00:55 #12
Fandt du ud af noget? :)