Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. oktober 2008 - 21:35 Der er 7 kommentarer

Kan ikke kalde noget i en iframe

Hvorfor siger den adgang nægtet når jeg vil finde en value på input felt i min iframe?

<iframe id="test" name="test" src="http://enandenside.dk/test.php"></iframe>

prøver så:
var ck=document.getElementById('lead').contentWindow;
alert(ck.document.getElementById('email').value);

Men så siger den adgang nægtet - hvorfor? Har da virker før i tiden?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. oktober 2008 - 21:38 #1
lead skal så ændres til test - men alligevel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2008 - 21:43 #2
Du kan ikke tilgå noget i en (i)frame, der indeholder noget fra et andet domæne.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
08. oktober 2008 - 21:46 #3
Det har jeg da prøvet før - for omkring 8-9 måneder siden - er det noget nyt de har lavet browserne?
Avatar billede w13 Novice
08. oktober 2008 - 22:23 #4
Nej, det har været der i lang tid i de nyere browsere. Så kun hvis du har skiftet fra en gammel.

Men du kan selvfølgelig sagtens arbejde med IFrame-indhold, der ligger på samme domæne.
Avatar billede roenving Novice
08. oktober 2008 - 23:55 #5
Fra en oldgammel endda !-)

-- det er i størrelsesforvirringen 7-8 år siden, du kunne møde en browser, der enten understøttede 'trusted scripts' (som bla. tillod at du tømte harddisken !-) eller en browser, som ikke automatisk udelukkede, at du kunne manipulere andre sites ...

-- til gengld er problemet omkring underdomæner en helt anden historie, skønt det principielt hører til under andre domæner, for det kan nemlig løses ved at sætte et fælles overdomæne som documnetets grund-domæne !o]
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2008 - 02:00 #6
<ole>

Det ville være en indlysende sikkerhedsbrist af enorme dimensioner, hvis det kunne lade sig gøre - hvilket er årsagen til, at det ikke har kunnet lade sig gøre i dette årtusinde.
Hvad det så er, du har oplevet for 8-9 måneder siden, har jeg ingen anelse om - men det var i hvertfald ikke cross-domain scripting  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. oktober 2008 - 20:25 #7
Respons?