Avatar billede ulle55 Nybegynder
07. oktober 2008 - 13:05 Der er 2 kommentarer

Mac - AD - mount netværks dir og genvej på skrivebord.

Jeg er ved at sætte nogle mac's op til at logge på et Windows netværk, mod et AD.

Det virker også uden problemer.

Jeg har ved hjælp af applescript lavet et script som finder brugerens netværksdrev, og mounter det, det er her at problemet kommer.

Når jeg mounter det, kan jeg kun se det under "fælles drev", og ikke med et ikon på skrivebordet, som er tilfældet hvis jeg mounter det med en lokal bruger.

Er der nogle der har et bud på hvordan jeg kan få det vist på skrivebordet. Jeg ved at jeg kan lave et link til mappen, men det vil jeg gerne undgå hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede egonspock Seniormester
08. oktober 2008 - 23:12 #1
Du burde kunne få det frem via Finder-indstillinger under Generelt -> Vis emner på skrivebordet -> kryds "Tilsluttede servere" af.
Avatar billede kurdo Novice
14. oktober 2008 - 02:12 #2
hejza. jeg ved godt det er lidt of topic, men jeg sidder her og kan ikke komme på min skoles netværk, fordi den kører på en windows server.. har du mulighed for at hjælpe mig til at komme på via email?

evt kan du kontakte mig på:  ali (at) kurdo.dk