Avatar billede jeppeeh Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:53 Der er 7 kommentarer

Nyt domain med samme navn?

Hej eksperter,
Hvordan genskaber man et Windows 2003 domain uden at have backup?

Hvis harddisken i domain controlleren dør, kan man ikke logge på de andre servere som er logget på domainet. Kan man sætte et nyt domain op med samme navn, som overtager det gamle?

Det er endnu ikke sket, men jeg vil lige høre om det kan lade sig gøre?

På forhånd tak!

Jeppe
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2008 - 10:59 #1
Derfor har man oftes 2 eller flere domain controllere samt backup af system state
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2008 - 11:01 #2
Fordi domænet hedder det samme kan du ikke, der ligger nogen bagved liggende nøgler som fortæller om maskinen / brugeren har adgang til domænet og de skiftes med jævne mellemrum, så nej ikke umiddelbart.
Avatar billede jeppeeh Nybegynder
07. oktober 2008 - 11:22 #3
Så hvis først DC´en er død, er domænet væk og kan ikke genskabes?

Hvis jeg opsætter en sekundær DC, vil den så overtage hvis den primære går ned?
Avatar billede riversen Nybegynder
07. oktober 2008 - 11:34 #4
jeppeeh: den vil være (næsten) ligeværdig. Dvs. den er ikke blot en backup... de er begge aktive på samme tid. Hvis den ene går ned, vil den anden så bare modtage alle requests.
Avatar billede jeppeeh Nybegynder
07. oktober 2008 - 11:57 #5
Fint. Så skal jeg have sat en ekstra op.. Domænet vil altså kunne køre videre med den sekundære DC alene?
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2008 - 12:08 #6
Der er som sådan ikke noget som er Primær og Sekundær, da som riversen skriver begge 2 vil svare på Login forespørgsler osv.
Avatar billede leif Seniormester
07. oktober 2008 - 12:09 #7
Og det kan sagtens være en af dine eksisterende servere som du blot konfigurerer med AD i stedet for at den er Member