Avatar billede kim2 Nybegynder
26. juni 2001 - 20:15 Der er 6 kommentarer

Filer med Æ,Ø,Å i Win2000 kan ikke læses ???

Jeg har gamle hjemmebrændte CD\'r med mange private indscannede billeder, brændt på min gl. HP 2 speed

Med min nye PC & Win2000 (Dansk version) kan jeg ikke læse ALLE filer med Æ,Ø,Å i filnavnet på CD\'erne ???
Hverken på min CD-R eller DVD...

Findes der en fidus til at løse dette problem ???

Mvh.
Kim2
Avatar billede aaa000 Nybegynder
26. juni 2001 - 20:51 #1
har du tjekket at sproget er dansk inde under kontrolpanel?
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. juni 2001 - 21:03 #2
i min win2k - eng ver. er det \"blot\" alle indeholdende Ø
det bliver til o med | igennem...

Har ikke fundet en metode, ud over i en anden PC, ændre navnene og tilbage..
på CDere til det sige... smide på HDD, omdåbe og ny skive :(

Er begyndt at holde mig fra special-tegn... også mellemrum mv
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. juni 2001 - 21:56 #3
når du skriver ikke læse er det ensbetydende med at du ikke kan indlæse dem eller har de bare nogle uforstående navne ???

///Bouggi
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. juni 2001 - 22:15 #4
Begge... Ø er ændret, og kan ikke bruge de ting. hverken musik, html eller billeder
Avatar billede larskim Nybegynder
26. juni 2001 - 22:32 #5
Prøv codepage tricket.

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Control\\Nls\\CodePage, oemcp=850

L.
Avatar billede david_dollas Nybegynder
28. juni 2001 - 09:26 #6
hmmm, hvis du ikke har ændret filsystem (fat) til NTFS, så brug en win98 bootdisk. Vælg med cd-rom.

Det ville nok være smart af kopire smartdrv.exe fra en win98 maskine over på din bootdisk, hvis den ikke er der iforvejen... Boot på disken, kør smartdrv.exe, kopier dine filer... Hvis du bruger (fat)-NTFS, så skriv lige igen, så for du en løsning til det.