Avatar billede bilal_isa Nybegynder
06. oktober 2008 - 14:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reminders i ASP.NET

Hej,

Er der nogen der har et godt link til, hvordan man kan implementere udsendelse af reminders til brugere på et websted kodet i ASP.NET / C# eller VB.NET på en smart måde? Kan man slippe for løbe alle brugere igennem, f.eks. sætte en timer på den enkelte bruger? Eller bliver man nødt til at oprette en reminder tabel?

På forhånd tak.

Mvh Bilal
Avatar billede bilal_isa Nybegynder
08. oktober 2008 - 21:12 #1
Jeg fandt denne måske nyttige ressource på nettet

http://www.codeproject.com/KB/aspnet/ASPNETService.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2008 - 04:36 #2
En remainder tabel og enten en ægte windows service eller noget eksternt som kalder
en ASP.NET page ville nok være det nemmeste.
Avatar billede bilal_isa Nybegynder
14. oktober 2008 - 23:30 #3
Hvad er alternativet til en Windows service? Det har jeg ikke mulighed for at køre på mit webhotel..
Avatar billede bilal_isa Nybegynder
14. oktober 2008 - 23:37 #4
Og en dedicated server har jeg ikke lyst til at investere i..
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2008 - 00:47 #5
Lave en .aspx side og kald den fra cronjob.de !
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2008 - 03:18 #6
OK ?
Avatar billede bilal_isa Nybegynder
27. oktober 2008 - 06:31 #7
Hej Arne

Jeg valgte løsningen beskrevet i ovenstående link, hvor jeg bruger Global.asax og cache elementer til at udføre et job hver gang cache elementet udløber. Jeg synes det en bedre løsning end at lave en .aspx side som kan blive kaldt vilkårligt hver gang en bot besøger siden. Derudover ønskede jeg at løsningen skulle være uafhængig af andre services f.eks. cronjob.de så jeg har en mere fremtidssikret løsning. Jeg accepterer dog dit svar.