Avatar billede morgel Nybegynder
26. juni 2001 - 19:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

quicktime problemos

på følgende url har jeg lagt en mov fil ud til afspilning direkte på siden: http://www.spanish-prehorses.com/sale/poliester/video/mov.html

Hvorfor Søren mangler den lille afspiller-linie som ellers altid er at finde. På den tilsvarende avi side fungerer det fint. Men altså ikke på mov-siden, - her ser man bare QT-logoet, indtil at filmen er loadet færdig, - derefter kommer afspiller-linien frem. Men da jeg gerne vil ha\' at folk kan følge med i downloadningen undervejs, er det mig en gåde at afspiller-linien udebliver under selve downloadningen.

Hjælp tak
Avatar billede $noopdogg Nybegynder
26. juni 2001 - 19:25 #1
Det var bedre hvis du lavede dine videoklip i AVI format ..Da det kun er de færreste der har Quicktime Heriblandt Dig :-)
Avatar billede morgel Nybegynder
26. juni 2001 - 19:35 #2
Nix, - det er hva\' du tror, - forøvrigt findes alle klip også i avi format.
Men lige tilbage til din påstand om at folk ikke bruger quicktime: der er altså en grund til at alle de store Hollywood selskaber laver deres internet movietrailers i quicktime, - og det gør de, - man får ganske enkelt det bedste kvalitative resultat !!!
Avatar billede $noopdogg Nybegynder
26. juni 2001 - 19:44 #3
Yepper det ved jeg godt ...
Men altså AVI understøttes af alle computere...
Men jeg ved ikke hvad der er galt med siden du linker til...
Avatar billede francke Nybegynder
26. juni 2001 - 20:09 #4
Jeg kan da hverken se det ene eller det andet!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2001 - 22:20 #5
<embed src=\"poliester.mov\" width=\"320\" height=\"255\" CONTROLLER=\"true\">

Fordi du skal sætte CONTROLLER=\"true\".

/per
Avatar billede morgel Nybegynder
27. juni 2001 - 11:12 #6
hoejrup>> nu har jeg så indsat dit forslag til embed\'en, - men det hjælper altså ikke, - stadig ingen \"controller\" !!! - dam\'n !
Avatar billede morgel Nybegynder
27. juni 2001 - 12:27 #7
nåå, - så steg vi lige til 200p - nu vil jeg ha\' løst mit problem\'ik\'os !!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2001 - 14:49 #8
Har du prøvet at sætte height=\"255\" på din tabel til height=\"300\", så du kan se kontrolpanelet?

/per
Avatar billede morgel Nybegynder
27. juni 2001 - 15:32 #9
problemet er ikke at jeg ikke kan se krontrollinien, - problemet er at der ganske enkelt ikke er nogen linie, - før end filmen er downloaded, - når den først er hentet ind, så er det med kontrollinie og det hele.
Men indtil filmen er loaded færdig, - så ser man kun QT-logo\'et. - jeg vil ha\' at folk kan følge med i hvor lang tid der er tilbage af indhentningen, - og det kan de via kontrollinien, - hvis ellers de kunne se den !!!

- se selv efter, - jeg har tilføjet CONTROLLER=\"true\" i embed\'en...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2001 - 17:15 #10
Du skal også huske at gemme din film i Quicktime 5.0 pro som en streaming film, ellers får du ikke et billede på før den er loaded.

/per
Avatar billede morgel Nybegynder
27. juni 2001 - 18:06 #11
ok,  -se var jo værd at huske på... - men altså ikke mere hjælp fra din side angående mit spørgsmål ??? - ville 50 ekstra p hjælpe ???
Avatar billede morgel Nybegynder
27. juni 2001 - 18:07 #12
nix, - jeg sætter sgu ekstra 100 p på højkant ! - sådan !
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2001 - 20:04 #13
Du kan ikke bestemme hvem der skal hjælpe dig, og det er ikke alle internet udbydere der tilbyder streaming på deres servere. Det er nemlig meget krævende for serveren!!!

/per
Avatar billede morgel Nybegynder
27. juni 2001 - 21:20 #14
Hov, hov... !? - du misforstod mig, - jeg vil på ingen måde afvise din ekspertise... - det forekom mig blot at du ikke havde mere at sige om mit egentlige spørgsmål, og jeg mente derved at du ikke havde flere gode råd !
Men hvis jeg tager fejl, så led mig endelig frem mod lyset !!! :?)
Avatar billede madizone Nybegynder
29. juni 2001 - 21:30 #15
Nu blander jeg mig...
Jeg vil uden at presse anbefale dig at konvertere alt dit filmstads til formatet Windows Media.
Både PC og Mac brugere kan afspille dette format som både kan downloades og streames afhængig af server. På Mac kræver det dog at brugeren har Windows Media afspilleren, men den fylder ikke mere end 5 MB så den kan brugeren hente hvis ikke brugeren har den.
Jeg må sige her : Ja! QuickTime er et h*lvedes godt videoformat, det kan der ganske enkelt ikke stilles spørgsmål ved, men Apples gratis afspiller er noget af det ringeste software man kan finde. Den kan ikke spilles fullscreen, den i det hele taget meget krukket og sløv.
Skal det være god kvalitet og OK kompression, så er MPEG-1 et kæmpe hit.
Ellers så er det sidst men ikke mindst RealMedia formatet.
Hvis du vil have mere info om nogen af formaterne så skriv endelig.

MVH
MadiZone
Avatar billede madizone Nybegynder
29. juni 2001 - 21:33 #16
PS : Jeg fortrækker MPEG-1 fordi det kan ses efterhånden som det downloades - ligesom QuickTime trailere :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juni 2001 - 06:43 #17
Min Quicktime spiller perfekt i fullscreen, og den er overhovedet ikke sløv, og den spille diverse mpeg uden problemer.

/per
Avatar billede morgel Nybegynder
01. juli 2001 - 19:43 #18
Hmm...  lad mig lige slå en ting helt fast:

Jeg gider ikke lægge points til en debat om format/kvalitet. Jeg har valgt side ! - QT er for mig det bedste og sådan er det !

Spørgsmålet står for sig selv ! (øverst)

Mvh. Mikkel
Avatar billede francke Nybegynder
01. juli 2001 - 20:20 #19
Jeg ved ikke hvorfor,for jeg har ikke en skid forstand på det,men da jeg klikkede på feltet over knapperne,blev jeg spurgt om jeg ville downloade nogle filer så at kunne se filmen svarede jeg \"ja\" og blev henvist til denne site!!Hvorfor blæser i vinden for mig!!;)) http://activex.microsoft.com/
Avatar billede phovring Nybegynder
14. april 2003 - 22:47 #20
Der er to ting i det: Din kode er forkert. Prøv denne:

<OBJECT CLASSID="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" WIDTH="320"HEIGHT="196" CODEBASE="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab#version=6,0,2,0">
            <PARAM name="AUTOPLAY" VALUE="true">
            <PARAM name="CONTROLLER" VALUE="TRUE">
            <PARAM name="cache" VALUE="TRUE">
            <PARAM name="pluginspage" VALUE="http://www.apple.com/quicktime/download/indext.html">
            <PARAM name="target" VALUE="myself">
            <PARAM name="type" VALUE="video/quicktime">
            <PARAM name="SRC" VALUE="DINVIDEOURL">
            <embed width="320" height="196" src="DINVIDEOURL" AUTOPLAY=TRUE controller="TRUE" border="0" CACHE="TRUE" pluginspage="http://www.apple.com/quicktime/download/indext.html"target="myself"></OBJECT>

Dernæst skal din qt-film enten være streamet eller til download.

Se denne, som jeg har lavet på baggrund af dit eksempel

http://hovering.dk/poliester/

mvh
Peter Høvring
Avatar billede phovring Nybegynder
15. april 2003 - 09:24 #21
ovenstående var ment som et svar...
pH