Avatar billede mtox Nybegynder
05. oktober 2008 - 16:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Driver til trådløst netværkskort

Hej

Jeg har en HP Media Center m7275.se Desktop PC.

PC'en har været gået ned, og jeg har derfor måtte formatere den total. Herunder er Recovery-delen også gået tabt!

Problemer er derfor nu, at jeg ikke kan finde driveren til det trådløse netværkskort. Jeg kan ganske enkelt ikke identificere hvilket netværkskort det er, der sidder i PC'en.

Jeg har kigget på HP's hjemmeside: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=da&cc=dk&product=1152552&lang=da

Derfor: Er der nogen der kan fortælle mig hvilket trådløst netværkskort der sidder i min PC (producent og model), og hvor jeg kan dowloade driveren til det?

MVH
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 16:56 #1
Din maskine er nok født med Vista og du er evt. igang med at installere XP ?
Hvis ja, så er det ikke sikkert der er drivere til din maskine på hjemmesiden.

Du skal derfor ud på nettet og finde en driver til den, hent programmet Everest home og når du har installeret det, så kig under NETVÆRK - der vil i en af de to kategorier stå navnet på dit trådløse kort.
Det kort der optræder der, skal du finde/hente en driver til.

http://www.filehippo.com/download_everest_home/

HP:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=1152552&lc=en&cc=dk&dlc=en&lang=en&cc=dk
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 17:11 #3
jeg kan ikke finde downloaden på hp.s hjemmesiden, så følge haverslev råd.
Wireless LAN 802.11 a / b / g er den trådløse forbindelse.
Avatar billede mtox Nybegynder
05. oktober 2008 - 17:11 #4
Computeren er født med XP, og derfor undrer det mig også at jeg ikke har kunne finde driveren på HP's hjemmeside.

Problemet er, at der under specifikationerne står, at det er et WLAN kort, men ikke hvilken type/model.

Jeg sidder ikke lige ved computeren nu, men når jeg gør skal jeg nok forsøge Everest løsningen...
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 17:51 #5
Du kan f.eks også prøve at gå på windows update og installere de drivere der evt. optræder i venstre side under Hardware - muligt at du kan få en driver af den vej
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 17:51 #6
haverslev:
prøvet at installere everest home men den siger at jeg ikke kan installere i et hjemmenetværk. gør jeg noget forkert?
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 18:02 #7
reinelt > det er gratis for "hjemme brugere"  - Hvis du kører i domæne, så vil den ikke installere gratis udgaven.
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 18:07 #8
Prøv evt. SIW istedet for, kan stort set det samme
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 18:18 #9
jeg kører i domæne. nu virker det.
Avatar billede mtox Nybegynder
15. oktober 2008 - 08:16 #10
Tak for hjælpen...