Avatar billede nelly6602 Nybegynder
04. oktober 2008 - 23:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

min bærbar larmer

Hej eksperter...
Min bærbar larmer virkelig meget. Altså ventilator. Den virker ikke som den skal.Selvom PCën er iskold så larmer den stadig. Er der noget jeg kan gøre ? Andet end at reparere den eller lignende. Altså om der ikke er et eller andet program man kan slukke den med eller noget.

Tak på forhånd :)
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 08:55 #1
Hvis den larmer lige fra start af, så er der muligvis et defekt leje på den ventilator. Så skal den have en ny ventilato/køler installeret.

Du kan dog checke at der ikke er en masse skid og snavs i køleribberne og måske komme til at blæse lidt ind i ribberne og se am der evt. skulle have sat sige et eller andet på ventilatoren, så den er kommet ud af balance.

Ang. program osv. der evt. kan slukke den! - det kan IKKE anbefales, da cpu osv. hurtigt vil blive meget varm og slukke maskinen og ved gentagen brug, så vil den i sidste ende blive helt defekt.
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 11:08 #2
Jeg vil også sige at det er snavs i køleren. Det skal bare fjernes, så holder den op med at larme.

Mvh
Brian
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 11:46 #3
computerlab > hvorfor svar på noget der er skrevet ? - billig point rytteri
Avatar billede nelly6602 Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:39 #4
Har jeg nu gjort... Altså renset den... der var godt nok meget ja :(

Men lortet forsætter :D Hvor meget tror du egenlig sådan en kan koste ??
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 12:50 #5
Det kommer an på om du selv kan skaffe en blæser til din bærebare og sætte den i - hvis ja så vil jeg sige et sted mellem 100 - 250 kr.

Hvis du skal have den bærebare afleveret til en forretning/værksted, så vil jeg tro at du skal regne med at skulle af med 500 - 1000 kr. for det
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2008 - 12:56 #6
Lidt omkring adskillese af en bærebar (kommer dog an på navn/model osv)
http://picasaweb.google.com/permejdal.dk/BRbarReparation#slideshow