Avatar billede newsrv Nybegynder
04. oktober 2008 - 23:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MyDNSConfig + domæne

Hej.

Jeg har et domæne (domæne.dk). Da jeg ikke er godkendt nameserver-dimsedut, så bliver jeg nød til at køre trafikken over gratisdns.dk. Jeg har ordnet det med DK-Hostmaster.

Jeg har oprettet en bruger på gratisdns.dk - og oprettet mit domæne.

Mit problem er at jeg gerne vil bruge min egen server til det her domæne. Det er sådan set ikke så svært, men det svære er at sætte DNS op.

Der er installeret MyDNS og MyDSNConfig på serveren.

Hvordan skal jeg sætte det op i panelet på gratisdns.dk.
Hvordan skal jeg sætte SOA op i MyDNSConfig.
Avatar billede freesoft Praktikant
05. oktober 2008 - 07:51 #1
http://wiki.larsendata.dk/index.php/Hidden_Primary
Er det du leder efter?

Er det i øverigt ikke blevet gratis at blive "godkendt nameserver-dimsedut" ? :)
Avatar billede newsrv Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:08 #2
Tror nok det er gratis, men gider ærligtalt ikke bruge tid på at blive godkendt. Det er lidt unødvendigt. Jeg har jo nemlig ikke mulighed for at smække to servere op, sådan at jeg kan lave primær og sekundær nameservers.

Når, men MANGE tak. Du aner ikke hvor lang tid jeg har prøvet at lede efter sådan en løsning. Du er en skat. Skynd dig at smide et svar.
Avatar billede newsrv Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:28 #3
Øhm. Lige kort, hvordan får jeg BIND9 til at tillade AXFR til deres server?
Avatar billede martinbk Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:41 #4
du laver et zone entry i bind.conf / named.conf

zone "mitdomæne.dk" {
  type master;
  file "din/zonefil.dk";
  allow-transfer { 149.6.48.10; 193.88.71.211; } // tilføj selv flere om nødvendigt
  allow-notify { 149.6.48.10; 193.88.71.211; ] // igen tilføj selv resten
}
Avatar billede newsrv Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:04 #5
Den kaster det her i hovedet på mig:

Stopping domain name service...: bindrndc: connect failed: 127.0.0.1#953: connection refused
failed!
Starting domain name service...: bind failed!
Avatar billede freesoft Praktikant
05. oktober 2008 - 17:30 #6
Svar, men fortjener nok ikke alle points :)