Avatar billede zyp Nybegynder
04. oktober 2008 - 03:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grundlæggende forståelse af opbygning

for at lave egen hjemmeside har jeg læst mig til på nettet hvordan jeg gør det - har lavet det i notepad - fundet et gratis web hotel - har lavet css - Men forgæves har jeg ikke kunnet lure hvordan man grundlæggende opbygger siden til at have en side rulle menu, skal det gøres i css filen? eller i min index fil? hvis jeg vil have flere forskellige felter på siden skal de da have forskelligt navn? iform af forskellige filer? - Hedder det frames? eller boxes? evt. link til hvor jeg kan læse om det? - Jeg syntes ikke jeg har kunnet finde dette ordentligt beskrevet
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 09:32 #1
med al respekt må jeg desværre sige at jeg ikke forstår meget af det du skriver - hvad er fx en side rulle menu?

frames og for den sags skyld iframes bør som udgangspunkt ikke benyttes - de er gammeldags, ikke brugervenlige og besværliggør optimering til søgemaskiner. Alle elementer på en side bør have unikke navne (id'er).

Jeg kender ikke nogle sider der på den måde beskriver en grundlæggende opbygning - nok meget fordi de design-elementer der er i HTML beskriver sig selv meget godt; fx tables til tabullerede data, span/div til design/box opbygning osv. Kig evt i koden på sider du kender og så hvordan de er opbygget.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 13:22 #2
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2008 - 18:28 #3
<ole>

- og så har (i)frames ikke været en del af 'nye' markup standarder de seneste 9 år  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:51 #4
kommet videre?
19. juli 2009 - 14:11 #5
Hvad endte denne med ?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 09:43 #6
Kan vi få lukket spørgsmålet...
Avatar billede zyp Nybegynder
18. august 2010 - 21:00 #7
Tak Steeven