Avatar billede andersberg Nybegynder
26. juni 2001 - 18:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flere ram!!!

Et hurtigt spørgsmål. Jeg har en 900 MHz Arhlon Thunderbird med 256 MB ram og et TNT kort i. Vil det give større ydelse at smide 512 MB extra i??? De får jo til 695 hos PRC data. Det er jo ingen penge :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 18:16 #1
Kan dit mobo klare det så er det da bare med at stryge til, det hjælper altid med mere ram!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 18:17 #2
De 256Mb ram du har er det PC133.
Og er de andre 512Mb også Pc133, må du få et ordentligt skub bag i;o)
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 18:22 #3
Det passer nu ikke helt. Ydelsesforbedring kan kun mærkes i forbindelse med brug af flere programmer på en gang, samt antallet af gange du skal reboote dagligt. Windows98 udnytter ikke mere end 256 mb RAM særlig godt. Hvis du køber flere, så opgrader samtidig til Win2k (hvis du ikke allerede bruger det).
Avatar billede zhark Nybegynder
26. juni 2001 - 19:35 #4
Jeg er helt enig med parazite!
Masser af ram får ikke en PC til at fræse derudaf.

Scanner du og arbejder med meget tunge (billedbehandlings) programmer m.v. og måske vil være på nettet og køre andre programmer - SAMTIDIG... Ja, så kan du bare det hele.
Men du vil sikkert ikke mærke en pind forskel på 256 og 768MB - såeeen i almindelighed!
Ikke for at fraråde dig købet, det vil aldrig skade. Men CPUen bestemmer altså hastigheden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 19:37 #5
Nej, men harddisken blir\' trods alt aflastet og hvem ku\' vide at han bruger win98, rent gætteri!
Avatar billede poppalle Nybegynder
26. juni 2001 - 19:49 #6
køb rammene og slå virtuel hukommelse fra
så skal du se en pc der fræse der ud af
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 19:54 #7
zhark> Nu er der pludselig en der er enig med mig, selvom jeg ville være betænkelig ved at slå virtuel huk fra!
Avatar billede poppalle Nybegynder
26. juni 2001 - 20:49 #8
har selv gjort det med 1024mb
køre fint
Avatar billede aaa000 Nybegynder
26. juni 2001 - 21:05 #9
Nej, det vil ikke gøre nogen forskel.

Det kommer også lidt  an på dit operativsystem.

Hvis du har win98 skal du ikke smide mere ram i computeren.

Jeg vil ikke bruge flere penge på ram hvis jeg var dig
Avatar billede poppalle Nybegynder
26. juni 2001 - 21:22 #10
hvis hele swap filen ligger i rammene gør det en forskel
man skal bare slå virtuel hukommelse fra ellers bruges hdd selv om man nok så mange ram
Avatar billede poppalle Nybegynder
26. juni 2001 - 21:24 #11
man \"har\" nok så mange ram
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 21:32 #12
Problemet er så bare at kører du et eller andet vigtigt, og den krasher så er arbejdet væk!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2001 - 14:29 #13
Takker for pointene ;o)

Prøvede for sjov at hugge en af min kones ram, så jeg havde Pc133 over hele linien, jeg ku\' ik\' se den store forskel i Dr. Hardware!