Avatar billede melindk Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:33 Der er 15 kommentarer

Ingen Neværks Forbindelser tilgængelige?

Sider og har reinstalleret en Packardbell EASYNOTE MX51-202 D. dog har dette vidst sig at give lidt af det problem.

Efter at have hentet alle drivers fra packardbellss hjemmeside, er der stadig ingen adgang til netværket, hverken Lan eller Wlan.

enhedshånteringen siger netkortet er installeret,  dog er der også en SMM BUS, den ikke kan  finde. kan dette give problemet?

Der er heller intet at se under netværksforbindelser...

Har ved lagt 2 screens til folket

http://merlinart.dk/SCREEN1.JPG
http://merlinart.dk/SCREEN2.JPG
Avatar billede peet-49 Novice
03. oktober 2008 - 15:37 #1
Og du er sikker på, at forbindelsen er iorden??
Avatar billede strikemusic Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:39 #2
Jeg tror ikke det er smmbussen der er problemet prøv og se om der er angivet ip adresse. ellers prøv at geninstallere driveren
Avatar billede melindk Nybegynder
03. oktober 2008 - 16:06 #3
Forbindelsen virker fint. Sm Bussen kan være et hav af forskellige ting. selvfølgelig er der ikke angivet en ip adresse da der slet ikke er nogen netværksforbindelser at se, dermed eller ikke nogen ip.

iøvrigt har jeg prøvet at geninstallere driveren, 3-4 gange nu. så jeg tror også vi kan konkludere det ikke virker.
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. oktober 2008 - 17:06 #4
SM Bus Controller, er din "Smart Media" kort læser (kortlæser til SD-kort) Mange gange anbragt lige under din PCMCIA slot (slot til pc-card)
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2008 - 17:39 #5
Har du installeret chipsettet først og derefte Lan/Wlan osv`?
(se bort fra at siden er finsk - driverne er OK alligevel) :-)

http://support.packardbell.com/fi/item/?pn=PB71HD0091&g=2000
Avatar billede strikemusic Nybegynder
03. oktober 2008 - 18:32 #6
Jeg kan se at du kun har det wireless installeret du mangler det "faste" netkort
som haverslev skriver install chipset så vil jeg tro der sker noget
Avatar billede melindk Nybegynder
03. oktober 2008 - 18:53 #7
stadig ingen effekt, hentede chipset driver, afinstallerede alt andet, men ingen kontakt stadig...

Nogen nye bud?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
03. oktober 2008 - 19:29 #8
har du stadig ikke det faste netkort inde der skal være to netkort at de i device manageren
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2008 - 19:44 #9
Yes, du skulle gerne have et netkort og et wireless i enhedshåndtering
+ at du skulle ikke have et gul udråbsteg ud for SM bus mere - korrekt ?
Avatar billede melindk Nybegynder
03. oktober 2008 - 19:49 #10
lige nu har jeg ikke længere udråbstegn på SM bus, og jeg har wireless netkort, dog stadig uden det normale netkort. selvom jeg har prøvet driveren fra den finske support :D
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2008 - 20:13 #11
Avatar billede melindk Nybegynder
06. oktober 2008 - 10:46 #12
Nå nu har jeg reinstalleret hele maskinen og det kom der da lidt ud af, det trådløse net virker nu, der er dog stadig problemer med det andet netkort, selvom jeg henter nvidia lan 5024 driveren er nægter det at installere det...
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2008 - 17:55 #13
Du kar startet med at install chipset som det første, så grafik, så Lan osv osv

Prøv lige at går i bios og lav en "load default settings" eller "Load optimized settings" - tryk på enten F1, F2 eller Delete knappen under opstart
Når du er i bios, så vil der sikkert nederst på skærmen stå, hvilke taster du skal trykke på - men normalt F9 for Load.... og F10 for at gemme instaillingen med et Y for yes
Avatar billede melindk Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:04 #14
Cipset grafik osv var installeret faktisk i den rækkefølge

Bios opsætningen var også rigtig og ikke deaktiveret, men problemet er af ukendte orsager løst, så jeg smider noge points i din retning :D
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2008 - 12:37 #15
Godt det virker :-)