Avatar billede theskye Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL opgradering til 5.0.51a på Debian

Hej
Vi har en række debian Etch Stable servere hvorpå vi har skulle opgradere vores MySQL til 5.0.51a på for at få en rettelse til Soundex() til at fungere korrekt med nordiske tegn (æøå bla).
Uheldigvis er denne version stadig i testing, og bliver nok først lagt i stable når Lenny udkommer i stable.
Derfor har vi fundet at lave en upgrade fra testing var nødvendigt.
Det virkede også på 2 af vores servere, men på den 3. oplever vi at mysql-server-5.0 ligger i "kept back".
Jeg har ikke nok forstand på debian til at kunne dreje hvordan jeg finder ud af hvilke dependencies der mangler, og jeg har ikke lyst til at lave en dist-upgrade (hvor den vil blive opgraderet), da det er vores drift server, som vi helst ikke ser kører i testing mere end højest nødvendigt.

Så mit spørgsmål er:
Er der en måde hvor jeg kan få opgraderet KUN min MySQL fra testing, og lader resten af systemet forblive i stable.
Eller er der en metode jeg kan få lagt dette ind på, uden at skulle begive mig ud i en dist-upgrade?

PS. Du/I mangler sikkert en masse info for at kunne svarer på dette, men spørg løs, det er ret vigtigt dette kommer i luften hurtigt muligt.
Avatar billede narkolas Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:31 #1
apt-get -f install >pakkenavn> (laver en force install)
apt-cache show <pakkenavn> (Viser informationer om pakken samt de dependencies den har)

Det du skal være opmærksom på er hvis du laver en force, så vil den også opgradere de pakker der er knyttet til den.
Avatar billede theskye Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:33 #2
Hej Narkolas, af andre kilder er jeg også nået frem til det samme, og havde også selv tænkt tanken, men var/er bange for at miste vores opsætning.
Vi har dog nu lavet en backup af disse opsætninger, og prøver as we speak at lave netop en apt-get install. Krydser fingre :D
Avatar billede narkolas Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:41 #3
Kilden skulle vel ikke være en kammerat på msn ;) (Frank)
Avatar billede theskye Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:57 #4
Jow, blandt andet, men også fra andre.
Avatar billede theskye Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:57 #5
FYI: det virker som det skal