Avatar billede nfssister Forsker
03. oktober 2008 - 00:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Update på flere maskiner

Nu har jeg ofte mange maskiner at lave på en gang, og når alle XP installs er fra SP2 af og vista er uden sp. så tager det sin tid at opdatere alle de maskiner konstant. Kan jeg lave min egen Windows Update server, så maskinerne henter fra den i stedet ?

Har læst på WSUS fra microsoft, men der skal maskinerne være i en gruppe af en art... kan jeg ikke lave så ligegyldig hvad gruppe de er i, så henter de fra den server ?
03. oktober 2008 - 06:53 #1
Generelt ->
Jeg har altid de 'store' ServicePack's liggende som 'løs' filpakke ->

M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746

M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da

Samt ditto for M$ Office ServicePack's...

Resten via WindowsUpdate...

Det med en WSUS "server" vil jeg lade andre svare på ...
Avatar billede narkolas Nybegynder
03. oktober 2008 - 16:55 #2
Der er flere muligheder, men den nemmeste er klart en WSUS, hvis du har mulighed for at have en Windows server stående.

Det der sker er at du sætter en wsus server op, som du sætter til at hente opdateringer fra microsoft (det er forholdsvis simpelt)
På din Domain controller (windows server) laver du en policy der fortæller de maskiner der logger på at de skal se på wsus serverens adresse istedet for at gå på msupdate og hente.

En anden mulighed hvis tilfældet er du installere maskinerne fra bunden. at bruge "nlite" (google det) til at lave dig en cd med alle patches installere (den laver også unnatended installs hvis du vil have det).

Sidste mulighed jeg lige kan komme i tanke om er at hente sp3 samt de efterfølgende, som du lægger på et drev eller en cd, og laver et batchjob der installerer dem en efter en.
03. oktober 2008 - 19:51 #3
Så ka' du også få denne med -> http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no11 - nummer 11
Avatar billede nfssister Forsker
11. marts 2009 - 11:46 #4
Tak for svar, nu har jeg kæmpet med det længe, og det ser ud til jeg har fundet en løsning. Smid svar så vi kan få afsluttet :)