Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:19 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

Problemmer med ADSL

Jeg har et problem!!! Jeg har lige fået ADSL
Jeg har ialt 3 computere som er tilsluttet en switch som igen er tilsluttet til en router, som igen er tilsluttet til et skillefilter.
Mit problem er at ADSL kun virker på min ene computer. Jeg har nøjagtig de samme indstillinger på alle mine computere. Mit lokalenetværk fungere også og jeg kan fra alle mine computere, se de andre computere.
HJÆLPPPPPPPPP!!!!
ps. Jeg fatter ikke hvorfor tdc ikke lukker deres såkaldte hjælpeservice ned, dem der sidder ved telefonerne er indkompetente og ved ikke ret meget om noget som helst.
Avatar billede pou_vad Nybegynder
26. juni 2001 - 17:21 #1
Er din router konfigureret til at bruge DHCP
Avatar billede microtec Nybegynder
26. juni 2001 - 17:22 #2
Husk lige at TDC kun yder support på dit ADSL. Ikke dit private netværk (som jo kan strikkes sammen på mange måder).
Din utilfredshed med deres support er i dette tilfælde ikke helt fair ;o)
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:25 #3
Ja den er kongfigureret til DHCP
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:26 #4
Lille microtech, det passe jo ikke helt det du siger. De skal da hjælpe fordi netværk + adsl stammer fra dem.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
26. juni 2001 - 17:27 #5
Det er slet ikke så svært..
Kan du fange din router fra dine 2 computere som ikke er på nettet?
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:27 #6
Lige en rettelse, hvor ser man om sin router er konfigureret til DHCP??
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:28 #7
Hvordan fange??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. juni 2001 - 17:29 #8
zlade -> Pinge
Avatar billede skalerbar Nybegynder
26. juni 2001 - 17:29 #9
du skriver
\"Jeg har nøjagtig de samme indstillinger på alle mine computere\"

Du har vel ikke givet alle computere samme ip?
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:31 #10
til skalerbar

Nej okay...
Avatar billede microtec Nybegynder
26. juni 2001 - 17:31 #11
zlade >> Nop. Hvis du kikker deres betingelser igennem, så er skillepunktet deres router.
Alt på den anden side af routerens er kundens problem.
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:32 #12
vladimir

hvordan hvilke adresse min router har og hvor ser jeg det eventuelt henne??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. juni 2001 - 17:34 #13
Hvis du kører windows 98, kan du prøve med winipfcg (skriv winipcfg i kør)
Der kan de se hvad du bruger som gateway, og det er med meget stor sandsynlighed din router\'s ipadresse du finder der.

//Anders
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:35 #14
Hvordan kan jeg pinge min router når jeg ikke ved hvilken adresse den har??
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:38 #15
Jeg har fundet min gateway og jeg kan godt pinge routeren fra mine andre computere
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:42 #16
Hvad ville du så råde mig til at gøre nu vladimirr??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. juni 2001 - 17:44 #17
Jeg ville sætte routeren som gateway og DNS på de maskiner der skal kunne komme på nettet.
Hvis det ikke virker, så prøv med en ekstern DNS, det må der stå noget om i din vejledning fra TDC

//Anders
Avatar billede pou_vad Nybegynder
26. juni 2001 - 17:50 #18
routeren plejer at have 192.168.1.1

start en browser og gå ind på 192.168.1.1
check i configurationen om den er sat op til at køre DHCP, hvis ikke, så sæt den til det.

når routeren kører DHCP, så konfigurer en tcp-ip indstillenger til at bruge DHCP, hvi en ikke allerede gør det.

Når din computer kører DHCP, så start winipcfg fra kør og prøv at opdatere din IP-adresse.

Hvis du ikke får den 192.168.1.x adresse, så er der noget galt med kablet over til routeren...
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:50 #19
//Anders

du mener gå ind i netværk i kontrolpanel ik??? og så finde min TCP/IP protokol. Indstille gatewayen og dns i denne protokol ik??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. juni 2001 - 17:54 #20
zlade -> Jo
Avatar billede rickypriv Nybegynder
26. juni 2001 - 17:54 #21
zlade: Det plejer ikke at være nødvendigt.. normalt kan man gå ind under egenskaber for netværket, og fjerne icp/ip for netkortet..
tilføje det igen, og så genstarte. Alle instillinger med gateway, dhcp etc skulle så gerne ordne sig selv..

Til dit sp. hvordan du fanger din router, er ved at starte din browser op, skrive 192.168.1.1 i adressefeltet. Kan du ikke fange den dér er det forbindelse mellem dine putere og routeren det er galt med..
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 17:59 #22
Min adresse er altså 62.243.166.1
og jeg kan godt pinge den. den er også indstilt til dhcp.
Avatar billede microtec Nybegynder
26. juni 2001 - 18:06 #23
62.243.166.1 er din WAN IP-adresse. Den skal du kun bruge, hvis jeg skal kunne komme i kontakt med en server hos dig fra internet.
Glem den så længe du leger med lokalnet.
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 18:08 #24
microtec!!
Hvad mener du ????? Jeg er lidt langsom
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 18:16 #25
Alle jeres råd har desvære ikke vist sig at være løsnigen på mit problem.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
26. juni 2001 - 18:20 #26
zlade: Det vi skal finde ud af, er om der er forbindelse mellem dine 2 computere, og din router på dit interne netværk.
Altså skal du prøve at indtaste ip adressen (192.168.1.1) på din router i din browser, for at se om der er forbindelse den vej igennem.
(Og her taler vi om den ip adresse din router har på dit lokal net, og ikke den adresse den har ud på internettet.)
Avatar billede microtec Nybegynder
26. juni 2001 - 18:25 #27
Du skal blot glemme alt om IP 62.243.166.1 så længe du leger med dine egne PCer.
Det er et WAN-IP, som skal benyttes hvis du skulle finde på at opstille f.eks. en Web-server, som jeg skal kunne komme i kontakt med.
På dit lokale net er det som vladimirr siger IP 192.168.1.x adresse du skal arbejde med.
Avatar billede zlade Nybegynder
26. juni 2001 - 19:08 #28
Men jeg har ikke noget i den retning som I siger \"192.168.1.x\"
hvor kan jeg finde det. Der er intet i den retning i winipcfg
Avatar billede pou_vad Nybegynder
26. juni 2001 - 19:15 #29
du skal på den computer hvor internettet virker, prøvet at skrive 192.168.1.1 i browseren for at checke om routeren kører DHCP - dette ka du ikke gøre fra en af de computere hvor internettet ikke hvirker....
Avatar billede microtec Nybegynder
26. juni 2001 - 21:16 #30
zlade >> Du har vist ikke læst det doc. der følger med TDC´s ADSL *s*

Routeren benytter udelukkende IP-adresser der hedder 192.168.1.x