26. juni 2001 - 16:33 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Køb af Mus

jeg skal have købt en mus men vilken..... det skal ikke være en cordless..... men helst en logitech mus hvad vil i andbefale????
Avatar billede jonaskn Nybegynder
26. juni 2001 - 16:36 #2
Jeg vil HELT KLART anbefale en optisk mus!, behøver ik at være trådløs eller dyr.
Min er en DEXXA optical sølvfarvet og den funker som en drøm, kostede kun 250 kr i føtex
26. juni 2001 - 16:39 #3
hvad betyder optisk egentlig????
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 16:39 #4
Ville foreslå det samme som lynet nuno. Den er VIRKELIG lækker. Når jeg bliver rig, så skal jeg have mig en. ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 16:40 #5
At den benytter sig af en teknologi uden musekugle, så den bliver mere præcis og ikke skal renses.
26. juni 2001 - 16:41 #6
jeg har selv kigget en del på disse 2:

Logitech iFeel Mouse

Logitech Wheel Mouse

her kan i se  lidt mere om dem http://www.logitech.com/cf/products/mice.cfm?26,50

men kommer nu i tvilv da Jonaskn siger det er bedst hvis de er optist hvad de jo ikke er....
26. juni 2001 - 16:42 #7
ok....
26. juni 2001 - 16:42 #8
så er de vidst optiske alligevel.... der står i værtfald de ikke skal renses
26. juni 2001 - 16:44 #9
hvad siger i til dem jeg forslog er der noget ved dem..... eller er de bare DÅRLIGE!!!!!
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 16:44 #10
iFeel skulle være ret øv at arbejde med i længere tid. Den ryster når du eks. kører over links, hvilket godt kan være trættende. I spil o.l. skulle den også ryste, og jeg kan næsten mærke desperationen over ikke at ramme en hat når man er ved at få tæv. ;)
Avatar billede nuno Nybegynder
26. juni 2001 - 16:45 #11
den jeg har nævnt er optisk - og fx har multimediaexperten tilbud på
Logitec\'s Optical Wheel Mouse  Varenr: MUS1014

til 259 lige nu......

http://www.m-e.dk/shop/varer.asp?Id=234

/nuno
26. juni 2001 - 16:47 #12
okay nuno.... men den ser ud til at være trals at arbejde med (formen) men det skal ejg jo ikke kunne sige
26. juni 2001 - 16:49 #13
hvad siger i så til Optical Wheel Mouse.... her i hørt nogwet dårligt om den??? den skal for det meste bruges til at spille med kom jeg lige i tanke om
Avatar billede jonaskn Nybegynder
26. juni 2001 - 16:50 #14
optisk er når der er et lille \"øje\" der scanner underlaget for forandringer, det gør at man kan køre den på ALT undtagen spejle ;-)
De er meget gode fordi de er så præcise og mus \"hakker\" ik når man lyfter den.
26. juni 2001 - 16:51 #15
ok.... tak for det jonas
Avatar billede nuno Nybegynder
26. juni 2001 - 16:53 #16
www.mobilfon.subnet.dk> den øverste jeg nævner er ret dyr - men der betaler man også for formen....

den nederste - er ret billig (er jo på tilbud) - men der er formen bare \"normal\"

/nuno
Avatar billede jonaskn Nybegynder
26. juni 2001 - 16:54 #17
der er slet ingen grund til at købe sådan en dyr en!
køb den billigeste optiske mus, som ser ergonomisk ud.... det er klart det bedste!
26. juni 2001 - 16:57 #18
men hvad siger i alle sammen til Optical Wheel Mouse.... jonaskn det gør ikke så meget med prisen
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 16:59 #19
jonaskn : Ikke enig i at man kun betaler for formen. Sådan en mus er SÅ behagelig at arbejde med i forhold til en standard mus.
26. juni 2001 - 16:59 #20
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 17:00 #21
Mit råd: MouseMan Wheel Optical. Ergonomisk, en ekstra knap, og optisk. Bedre bliver det ikke.
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 17:02 #22
God mus, absolut, men personligt foretrækker jeg stadig Logitech\'en. Den er rarere at holde ved, og vejer mindre, så vidt jeg husker.

Det er nok en ide at rende ned til din PC-pusher og prøve de forskellige. Vi kan jo kun udtale os om egne holdninger, men hvilken mus man kan lide er meget personligt.
26. juni 2001 - 17:06 #23
OK.... mange TAK for de gode råd alle sammen tror jeg render ned til PC-Pusher og prøver nogen... HEHE....jeg kigger i værtfald lidt på Logitech MouseMan Wheel Optical og på Optical Wheel Mouse
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 17:10 #24
Takker for point. Held og lykke med købet. :)