Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:16 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Fomaterings hjælp til XP

Hej alle

jeg ska formatere ´min acer aspire 3620
da jeg købte den installerede den var xp-installationen på computeren, jeg har lavet en bootdisk.

Nu da jeg vil formatere den kan jeg ikke få den til at formatere c-drevet og starte installationen.

Er der nogen der har prøvet det samme eller ved hvad jeg skal gøre på fårhånd tak

vh kredde
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:30 #1
Lån eller få en kopi af en windows XP. Boot op på den som install. Når du kommer
til install, så tryk på enter. Så vil du få mulighed for at slette hvad du vil,
og oprette nye partitioner.
Eller i stedet for at gå iond i install, så tryk på "R" så kommer du ind i konsollen.
Der skriver du Format C:  så formateres C-drevet.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:32 #2
Nå jeg kan se, at du har en masse prørgsmål, du ikke har gidet lukke. Så derfor
vil jeg ikke bruge mere tid her. Jeg hopper af spørgsmålet.
Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:44 #3
Jeg har haft problemer med at lukke de andre, men du skal nok få point hvis det er

Tak for hjælpen indtil nu :)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:52 #4
Point er ligemeget, men hvis du lukker dine mange spørgsmål er det fint.
Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:57 #5
Det er hermed gjort

vil det sige jeg godt kan bruge en andens XP-cd, i kraft af jeg jo har min egen produkt nøgle ?
01. oktober 2008 - 22:03 #6
Generelt ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Bemærk du behøver ikke den 'gammeldags' metode med manuelt at skulle skrive
Format c:
Det hele er pænt menuorienteret via XP CD'en ...
01. oktober 2008 - 22:05 #7
Eks.:
Hvis din Produkt-nøgle er til en XP Home DK så skal CD'en også være den version.
Dur altså ikke til en XP Pro DK CD ...
Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:05 #8
Jo tak det jeg med på, problemet var at der ikke fulgte en XP-cd med min computer men det lå på harddisken.

Men hvis jeg kan låne hvilken somhelst xp-cd og bruge med min egen nøgle er det jo fint nok så.
Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:06 #9
nej det klart, tak for hjælpen :)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:07 #10
Ja du kan bruge en hvilken som helt XP til at formatere.
Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:09 #11
super tak for hjælpen (:
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:20 #12
Nu må jeg lige prcisere. Det jeg skriver om, vedrører dit spørgsmål om formatering.
Hvis du vil installere, skal den XP være helt magen til. Dv.s Home /Home el.
Prog/prog og med eller uden SP1, som oprindelig.
Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:24 #13
ja den er jeg med på, men tak alligevel (:
Avatar billede pazau Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:29 #14
Kredde:

Er dit spørgsmål besvaret, bed vedkommende der hjalp dig om at lægge et svar. Markér derefter vedkommendes svar, og klik på Acceptér.
01. oktober 2008 - 22:30 #15
... for med en rå "format c:" får du bare en TOM PC ? Og hvad så ?
Avatar billede kredde Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:31 #16
Jeg har tilbudt point så hvis jasveg ikke vil have dem så ka karise larry gi et svar og få dem (:
Avatar billede rebecca Novice
01. oktober 2008 - 23:21 #17
Kan se der ikke er nogen der nævner det men er du sikker på at der ikke ligger en preinstalleret version af xp på din pc.
Hvis der gør kan du jo blot læse den ind igen og så står maskinen som da du købte den.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. oktober 2008 - 01:27 #18
Så får du et svar, så du kan få lukket:)
Avatar billede off-line Nybegynder
02. oktober 2008 - 01:28 #19
Ps. karise kan selvfølgelig også lægge et svar, og andre for den sags skyld.
02. oktober 2008 - 06:42 #20
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. oktober 2008 - 20:12 #21
Måske installations filerne til XP, ligger på en recovery partion.

Hvis computer er en Acer, så prøv at trykke <Alt>+<F11> under opstart, så startes recovery normalt på Acer.

Brug den skjulte recovery partition ! !

Sådan bruger du recovery partionen.

Brug af D2d Recovery:
(Denne funktion fylder 10 GB i en skjult partition på harddisken).

Denne gendannelsesproces hjælper dig ned at gendanne C-drevet med de oprindelige programmer, som var installeret , da du købte din notebookcomputer.
Følg nedenstående fremgangsmåde for at genopbygge C-drevet.
(C-drevet omformateres, og alle data slettes). Så opret siggerhedskopi af alle datafiler, før du vælger denne mulighed.

Bemærk: Tryk på<F2> under POST for at starte BIOS-programmet.

Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1.  Kontroller, om Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2.  Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled.
3.  Afslut BIOS-programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarte.

Sådan starter du gendannelsesprocessen:
1.  Genstart systemet.
2.  Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang gendannelsesprocessen.
3.  Oplysninger om Systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. oktober 2008 - 20:13 #22
rettelse:
Måske installations filerne til XP, ligger på en recovery partion.

Hvis computer er en Acer, så prøv at trykke <Alt>+<F10> under opstart, så startes recovery normalt på Acer.

Brug den skjulte recovery partition ! !

Sådan bruger du recovery partionen.

Brug af D2d Recovery:
(Denne funktion fylder 10 GB i en skjult partition på harddisken).

Denne gendannelsesproces hjælper dig ned at gendanne C-drevet med de oprindelige programmer, som var installeret , da du købte din notebookcomputer.
Følg nedenstående fremgangsmåde for at genopbygge C-drevet.
(C-drevet omformateres, og alle data slettes). Så opret siggerhedskopi af alle datafiler, før du vælger denne mulighed.

Bemærk: Tryk på<F2> under POST for at starte BIOS-programmet.

Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
1.  Kontroller, om Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.
2.  Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled.
3.  Afslut BIOS-programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarte.

Sådan starter du gendannelsesprocessen:
1.  Genstart systemet.
2.  Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang gendannelsesprocessen.
3.  Oplysninger om Systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. oktober 2008 - 01:34 #23
kredde- Først opfordrer du mig til at lægge et svar, hvorefter du afviser det.
Hvor gammel er du egentlig? 14.15 år?
03. oktober 2008 - 06:46 #24
Avatar billede off-line Nybegynder
03. oktober 2008 - 11:33 #25
karise larry - Tak for dit tilbud, men jeg er ikke intereseret i point i det her
spørgsmål. Lagde et svar, så brugeren kunne få lukket, det har han jo ikke været
så flink til. Finder dog, at brugeren har en barnlig opførsel.