Avatar billede webhjaelp Nybegynder
01. oktober 2008 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billede i windowsformsapplication som er transparent.

Jeg har brug for at et billede hvor baggrunden er transparent også er transparent i formen.

Er der en indstilling som gør at det kan lade sig gøre? Og i så fald hvilken?
Avatar billede qua Nybegynder
01. oktober 2008 - 19:33 #1
Hvordan bruger du dette billed præcist? Hvis du tegner det direkte på formen, eller en kontrol er der mulighed for at bruge egenskaben TransparencyKey, til at vælge en farve der ikke skal tegnes.

Det nemmeste ville nok være at lave/finde et billedet, der allerede indeholdt en transparent del.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
02. oktober 2008 - 09:27 #2
Det har jeg gjort, men der er stadig en farve på baggrunden, den kommer fra engenskaben backcolor, men denne egenskab har ikke muligheden none eller transparent.
Avatar billede qua Nybegynder
02. oktober 2008 - 11:13 #3
Igen, du bliver nød til at beskrive hvilken kontrol hvorpå dit billedet bliver vist. Hvis det er på en form, så har alle forms en egenskab 'Opacity' som du kan sætte til en værdi mellem 0.0 og 1.0, hvor 1.0 er fuldt synlig.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
02. oktober 2008 - 18:23 #4
Jeg vil prøve at forklarer bedre:
Jeg har en form i denne form er et billede som er sort(Baggrund) på dette sorte billede er der nogle billeder, disse billeder består at 3 forskellige billeder. Et af disse billeder bevæger sig henover et af de andre billeder, når dette sker kan man se det som er transperent som en farve som er fastsat under backcolor egenskaben for det pågældende billede.

Jeg ved ikke om dette gør det tydeligere.
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:39 #5
Jeg lukker!!