Avatar billede denskalledemunk Nybegynder
26. juni 2001 - 15:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afspille CD-lyd

Et problem mere. Efter formatering og installation kan jeg ikke afspille CD-lyd (AudioCDér)! CD-afspilleren i Windows starter men der er ingen lyd. Jeg kan godt afspille MP3 osv. Forøvrigt bruger jeg SoundBlaster Live! Value, og ledning fra CD-ROM til lydkort sidder rigtigt, og ingen af lydinstillingerne er slået fra.
Skal jeg ændre noget i konfigurationerne (Win98 står som default efter installationen)?
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 15:56 #1
Tjek at lyden ikke er skruet ned på selve drevet.
Gå ind i Volume Control, vælg Indstillinger > Egenskaber, og tjek at lydindstillinger for CD er hakket af. Tjek at der også her er skruet op.
Avatar billede denskalledemunk Nybegynder
26. juni 2001 - 16:17 #2
Fejlen ligger desværre ikke der
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 16:20 #3
Har du prøvet at geninstallere alle drivere til lydkortet? Hvilket program bruger du til afspilning af CD\'er?
Avatar billede denskalledemunk Nybegynder
26. juni 2001 - 16:24 #4
Jeg har prøvet at afspille med både winamp, windows\' indebyggede CD-afspiller og Creative\'s playcenter. CD\'en spiller som normalt, men der er bare ingen lyd. Problemet gælder kun audiofiler :o(
Driverne er også geninstalleret 3 gange.
Avatar billede parazite Nybegynder
26. juni 2001 - 16:26 #5
Det eneste jeg derudover umiddelbart kan komme på er stikket til lydkortet, men det siger du jo selv er OK. Hmmm... går lige i tænkebox.
Avatar billede denskalledemunk Nybegynder
26. juni 2001 - 16:37 #6
Ja tak for hjælpen så langt.
Avatar billede makse Nybegynder
26. juni 2001 - 21:34 #7
Hvilket stik på lydkortet har du brugt? (Aux,CD-Digital,CD-Audio)
Har slået den tilsvarende lydkilde til?
Avatar billede msmows Nybegynder
04. juli 2001 - 02:23 #8
Gå ind i \"kontrolpanel\" \"multimedier\" \"Cdlyd\" og se efter om der et et flueben ved digital lyd, hvis så fjern det.