Avatar billede bms122 Nybegynder
30. september 2008 - 10:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

En computer, 3 skærme og 3 brugere?

Hejsa

Jeg er blevet spurgt om det kan lade sig gøre at have en computer, som har tilsluttet 2-3 skærme med hver deres bruger, sådan at de kan lave forskelligt, en kan tegne en kan være på nettet, eller de kan være på nettet begge to. Den ene skærm skal stå i stueetagen og den anden på 1 sal.
Kan det lade sig gøre.?
Avatar billede melieha Nybegynder
30. september 2008 - 10:54 #1
Det vil nok være muligt, men hverken super brugbart da der vil være mange situationer der kan give problemer - Den rigtige og i længden bedste og sikkert også billigste løsning må være at købe en ekstra computer.

Det der vil kræves er software til at "splitte computeren" op, det findes i mange afskygninger, men når det er klaret løber du ind i problemer hvis en bruger vil spille et grafikkrævende spil, der kunne jeg forestille mig at grafikkortet vil gå ind og spille utilfreds overfor de andre brugere, og i den grad hvis der er to der skal spille. Udover det nævner du stueetage og 1. Sal, dertil vil der kræves lange kabler eller anden kreativ løsning på at få tastatur/mus og skærm derop, og helst uden væsentligt kvalitetstab - Det kan også nemt klares, men igen noget der koster penge.

En ny brugbar PC kan skaffes til få tusinde kroner, og pengene vil være givet bedre ud på det, end på software, kabler, opsætning og bøvl med den anden løsning.
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2008 - 11:01 #2
<ole>

Mor vil til Fyn, far til Jylland og ungerne til Borholm ... det bliver svært at ordne på én gang i én bil med ét rat og én speeder. Svaret er: Nej, det kan du ikke umiddelbart - og kabellængderne er vist i den forbindelse langt det mindste problem  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede bms122 Nybegynder
30. september 2008 - 11:09 #3
Tusind tak for jeres hurtige komentarer. Jeg tænkte nok at det ville blive meget besværligt. Det er ihvertfald ikke noget jeg vil begive mig ud i.
Kan I lægge nogle svar så kan I dele point.
Avatar billede melieha Nybegynder
30. september 2008 - 11:12 #4
:)
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2008 - 11:29 #5
Man kan såmænd godt have tre skærme, der ser hver sin del af det samlede skrivebord, men det bliver en kamp om mus og tastatur - hvis kabelproblemet tænkes løst  ;o)
Avatar billede bms122 Nybegynder
30. september 2008 - 11:38 #6
Tak for svar, jeg kan rigtig godt lide den med bil turen. Hihi, den er rigtig god.
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2008 - 12:27 #7
Selvtak - og tak for points  ;o)