Avatar billede zandman Nybegynder
29. september 2008 - 21:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sorte ikoner i startmenu vista 64 bit.

Er der andre der har oplevet at deres ikoner i startmenuen i vista bliver vist som en sort firkant i stedet for med ikonet for det pågældende program.

Når jeg åbner startmenuen er der ikoner for de senest åbnede programmer. Trykker jeg så all programs så er der ikoner for alle standardprogrammer. Men alt hvad jeg har installeret bliver vist med en sort firkant. Hvis jeg så trykker på den mappe med den sorte ikon så inden i den er der igen ikoner for programmet. Jeg har et screenshot og hvis jeg finder ud af at uploade den et sted så får i den lige. Men håber i forstår meningen alligevel. Det er sket pludseligt. Tror måske det var efter jeg brugt speech recognition i windows. Så kan man tale til computeren og derved styre alt. Det legede jeg med. I den er der en funktion der hedder numbers hvor den så deler startmenuen ind i numre ved hvert program. Jeg har en fornemmelse af at det var efter det det gik galt.
Avatar billede zandman Nybegynder
29. september 2008 - 22:14 #1
Jeg kan ikke køre en system restore. Den kommer bare op med at der skete en ukendt fejl. Har prøvet flere punkter nu. LAMME VISTA
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. september 2008 - 00:44 #2
Har du ikke mulighed for at ændre den funktion til default igen?..Hvis du køre med dansk vista kan jeg forestille mig at det er der problemet er,da speech reconition er udviklet til Engelsk..Du kan evt prøve at køre en repair via din Vista dvd.
Avatar billede zandman Nybegynder
30. september 2008 - 12:42 #3
Jeg kører den engelske version af vista 64 Bit ultimate.

Den funktion du siger jeg skal ændre til default. Jeg tror du mener i forbindelse med at programmerne får et nummer? Men det er kun når man bruger kommandoen hvor man udtaler ordet "numbers" hvorefter der tildeles et nummer til programmet. Så siger man eks. 3 og så tager den det link. Derefter er ikonerne jo tilbage igen. At køre en repair synes jeg er lige en tand drastisk pga. ikoner.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. september 2008 - 14:55 #4
Ja så er det jo ikke sproget den har fået galt i halsen..
Jeg skal ikke kunne sige hvad der får den til det,men hvis du kan leve med det ja så er repair jo ikke værd at spilde tid på.På den anden side hvis du har prøvet system restore,kunne en repair vel også prøves..

Jeg ligger et svar som du bare kan afvise hvis det er,mere for at lukke spørgsmålet her.Så bare lig et svar selv og accepter for at lukke det.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. september 2008 - 16:15 #5
her var det.
Avatar billede zandman Nybegynder
01. oktober 2008 - 01:37 #6
Fair nok at ligge et svar. Men jeg synes måske nok jeg ville vente og se om nogen havde et reelt løsningsforslag. At foreslå at lave en repair har aldrig rigtig løst noget synes jeg. Det plejer bare at fucke alt endnu mere op. System restore har jeg da før brugt med held. Dog i xp.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:25 #7
Det helt ok zandman,håber der findes en løsning derude.
Avatar billede zandman Nybegynder
05. oktober 2008 - 21:14 #8
http://weblogs.asp.net/plip/archive/2005/08/02/421387.aspx

Løsning.... Nu er mine ikoner tilbage igen. Det har noget med DPI at gøre. Man kan ændre ikonerne til 125 af oprindelig størrelse og så er problemet væk. Der kan være andre løsninger men det virkede for mig.
Avatar billede zandman Nybegynder
05. oktober 2008 - 21:21 #9
For at præcisere det så alle kan forstå det uden at kunne engelsk... Du højreklikker på skrivebordet. I mit tilfælde trykker jeg på personalize men for dansk vista er det nederste menu. I venstre fane trykkes på "adjust font size" (DPI) som er 3 øverst i venstre fane. Vælg "larger scale (120 DPI)" (to make text more readable) Nederste af de to valgmuligheder. Genstart computeren. Gennemfør det ovenstående igen men vælg denne gang "default scale (96 DPI) - fit more information som er det øverste valg. Genstart igen og så er dine ikoner tilbage til normal igen.

Det tog mig så ca. en uge at finde en løsning på.. :) Nu håber jeg andre kan blive hjulpet her.