Avatar billede devilfred Nybegynder
29. september 2008 - 21:27 Der er 2 kommentarer

Internet virker kun med netværks-diagnosticering

Hej allesammen :D
Jeg har et problem... Jeg går på Oure, og har prøvet at sætte min Airport Express til at koble til internettet, og bruge Airtunes. Men, men, men... Ikke nok med at det ikke virker, nu kan jeg heller ikke komme på det gamle internet, med mindre jeg går ind i netværk diagnosticering og går den igen 2-3 gange, og så kommer den lige pludselig...
Er på en Macbook med 10.5 Leopard...

MVH. Frederik
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. september 2008 - 16:10 #1
Du er nødt til at komme med langt mere fyldig forklaring på hvad dit problem er, for at vi kan hjælpe dig på nogen måde.

Hvad mener du med "det gamle internet" - og "oure" er det en skole? Kan din airtunes se det trådløse netværk hos Oure? Har du de nødvendige koder for at du får lov at bruge deres trådløse net?

Jeg har ikke selv MAC, men har været ude hos nogle kunder med de problemer på deres MAC, så en smule kan jeg måske hjælpe.
Avatar billede devilfred Nybegynder
03. oktober 2008 - 07:37 #2
Med det gamle internet mener jeg at når man bruger airport express, så skaber den et nyt internet, som hedder noget med apple netwwork bb5. Det gamle henviser derfor til Oure skolerne's eget net.
Airtunes kan godt fine det trådløse netværk, og det med koder ved jeg ikke helt hvad betyder, men jeg ved at i og med at det er en skole, så har de lukket en hel masse porter, og sat mange begræsninger på.

Håber det kan hjælpe lidt
-Frederik