Avatar billede ragnarg Nybegynder
29. september 2008 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adobe Audition lagger

Hey experter..! :)
nu har jeg selv prøvet at finde en løsning rundt omkring på nettet, men fandt ikke noget..!
Mit problem er, at nåe mit adobe audition lagger, og jeg synes ellers ikke min computer er for langsom.
min computer er en bærbar HP Pavilion dv9000, intel core 1,66 ghz, 2 gb ram, med vista home premium.
Lydkortet er en desktop konnekt 6 fra t.c. electronic..!
håber virkelig i kan hjælpe..!
hilsen Ragnar
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2008 - 23:53 #1
Hvordan mener du, Audition lagger? Hvad laver du med det, når du får problemer?
Avatar billede ragnarg Nybegynder
30. september 2008 - 18:32 #2
ok..!
det køre sådan fint nok med alt, men så snart der bare kommer den mindste effekt på begynder lyden at hakke meget..! og jeg kan ikke forstå det, for min computer er jo sådan set hurtig nok til at køre det..! måske det kan have noget med buffer size at gøre..! men ved ikke hvordan jeg hæver den..!
Avatar billede milter Ekspert
30. september 2008 - 19:59 #3
Normalt bruger man ikke Audition til bare afspilning af lyd. Det bruges normalt til indspilning af og redigering af alle former for lyd, ofte flere spor, som man selv optager.

Derfor bad jeg om detaljer, så jeg vidste hvor problemet opstod. Nu skriver du:

"det køre sådan fint nok med alt, men så snart der bare kommer den mindste effekt på begynder lyden at hakke meget"

Hvad mener du med "..så snart der bare kommer den mindste effekt på .."?

Effekt på hvad, og hvad mener du med "effekt"? Indspilning, afspilning, redigering ?

Prøv igen at forklare i detaljer, hvad du gør, når problemet opstår.
Avatar billede ragnarg Nybegynder
01. oktober 2008 - 17:01 #4
helt sikkert..! undskyld..! man bliver grebet sådan af det, at man ikke lige helt for forklaret sig ordentligt..! :)
Men jeg har i lang tid lavet og indspillet musik. Normalt har jeg brugt steinberg cubase, men trængte til lidt forandring, og anskaffede mig derfor adobe audition sammen med mit hjemmestudie..! når jeg så indspiller musik køre det hele fint, og jeg kan indspille på mange spor uden der sker noget. Men problemet opstår når jeg ligger en effekt på i mixeren (dvs, ikke direkte på sporet men på selve audio-linen). det kan fx. være noget rumklang eller ekko ell. så begynder lyden at hakke. ikke at selve lyden går i stykker, men som om computeren ikke helt kan følge med. håber jeg har forklaret mig ordentligt nu..! :)
Avatar billede milter Ekspert
01. oktober 2008 - 19:23 #5
Nu begynder det at give lidt mening :-)

Fejlen kan ligge mange steder. Et af dem kan være, at Audition ikke arbejder godt sammen med din Desktop Konnekt.  Det kunne være tilfældet, hvis du ingen problemer har med Cubase.

Ang. latency og buffer size, så prøv at kigge på linket herunder. Problemet kan også være en for langsom harddisk eller processor/computer, hvis du arbejder i højeste opløsning.

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=331631

Og normalt kræver det en særdeles veludstyret (og dyr) bærbar, hvis man vil bruge sin computer som en DAW. Til den slags er en desktop med et veludstyret, separat lydkort næsten en nødvendighed.
Avatar billede ragnarg Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:33 #6
okay..! jeg har ikke prøvet med cubase på denne computer..! men det lyder som en sansynlig grund..! det var også det jeg var bange for.! selvom de sagde i butikken at det ingen problemer ville give..! nå.. men jeg er glad for du tog din tid og hjalp, og at jeg fik et bud på hvad det kunne være.. og det lyder meget sandsynligt..! send et svar, og de 200 p vil være dine :)
jeg tror bare jeg skifter til cubase, adobe programmer sluger altid en hel del..! :)
men tak for hjælpen..!
Avatar billede ragnarg Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:35 #7
altså at harddisken er for langsom..! lydkortet (desktop) svinger nemlig fint på andre computere..!
Avatar billede ragnarg Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:49 #8
og nu fandt jeg så ud af det..!
Jeg har jo ledt og ledt i adobe audition efter hvor jeg kunne ændre buffer sizen, men ved hjælp af linket su sendte, fandt jeg kun et sted hvor der stod hvad den var på, som ikke kunne ændres..! men så tænkte jeg at det måske var på selve lydkortet der skulle ændres..! så jeg gik ind i den control panel der fulgte med mit lykort, og ganske rigtigt, efter lidt søgen fandt jeg stedet hvor jeg kunne hæve buffer sizen:):) yeah..!
så nu svinger det hele som det skal.! så send svar så får du lige 200..! :)
Avatar billede milter Ekspert
01. oktober 2008 - 22:13 #9
Svar kommer her med tak for point og held og lykke med optagelserne :-)