Avatar billede alien_boy Nybegynder
29. september 2008 - 17:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til dedicated server

Skal have ændret password på min bruger, men når jeg har skrevet passwd i terminal også skal skrive min nuværende kode dukker der ikke noget frem når jeg taster på tastaturet? Er det usynligt når det er kode? men selv om jeg skriver min rigtige kode skriver den "Authentication Failure". Hvad skal det betyde? Håber der er nogen der kan hjælpe en Linux newbie ;)
Avatar billede alien_boy Nybegynder
29. september 2008 - 17:36 #1
Forresten så er det debian 4.0
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2008 - 17:38 #2
Nej, den viser ikke hvad du skriver. Fejlmeddelelsen tyder på du skriver forkert password.
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. september 2008 - 08:15 #3
Hvis du er logget ind som root og skriver passwd, så skifter du passwordet på root.
Hvis du skal skifte koden på en anden bruger skal du skrive passwd brugernavn.

Hvilken bruger prøver du at skifte koden på?
Avatar billede alien_boy Nybegynder
02. oktober 2008 - 21:57 #4
Fik kontakt til ham jeg lejer serveren ved og fik ham til at ændre koden så problemet er løst, men tak for jeres svar de gav mig lidt mere viden ;). Smid lige et svar begge to så i kan få pointene.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2008 - 22:03 #5
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. oktober 2008 - 07:55 #6
Roger roger! :)