Avatar billede jimminpaulsen Nybegynder
29. september 2008 - 16:57 Der er 6 kommentarer

3 trådløst mobil 7,2 Mbits modem / HUAWEI E220

Hejsa

Jeg har købt et trådløst modem abonnement hos 3, som ikke kan løse problemet for mig.Når jeg installere modemet på min gamle XP maskine, så kan jeg forbinde til netværket osv. Men når jeg installlere det på min nye Vista maskine, så skal den godt finde signal og 3G/ 3 DK signal, men når jeg trykker tilslut og prøver at oprette forbindelse til netværket kommer den med en 3Connect fejl besked: Forbindelse ikke oprettet, vil du prøve igen!!!

Modemet virker perfekt på den anden maskine og synes, at jeg har fjernet alle sikkerheds systemer, firewalls osv.

Er der nogen som kan hjælpe og som har haft samme fejl?
Avatar billede human Nybegynder
29. september 2008 - 17:54 #1
deaktiver alle dine andre forbindelser, prøv igen.
Avatar billede jimminpaulsen Nybegynder
30. september 2008 - 09:07 #2
Alle forbindelser er deaktiveret og jeg prøvede også at genstarte, men det er stadig samme problem.
Avatar billede thov Forsker
30. september 2008 - 12:12 #3
Det kunne være UAC som spænder ben. For at deaktivere UAC kan du enten gå på 'opdagelse' i indstillingerne, eller benytte TweakUAC http://www.tweak-uac.com/home/
For det er ikke Vista som sådan, der er problemet - jeg har nemlig selv det samme HUAWEI modem, og det virker fint, både med XP (SP3) og Vista (SP1).
Avatar billede jimminpaulsen Nybegynder
30. september 2008 - 14:03 #4
Den var allerede "turned off".
Avatar billede thov Forsker
30. september 2008 - 16:36 #5
Prøv at af- og gen-installere driveren.
Jeg prøvede lige 3-modemet på Vista computeren igen (det kører normalt på en XP netbook). Det var nødvendigt med en geninstallation før det virkede, så sart er systemet åbenbart :-)
Avatar billede jimminpaulsen Nybegynder
01. oktober 2008 - 08:37 #6
Det hjalp heller ikke, min IT adm. er også løbet tør for ideer. Han troede at det var Brugerkonti. Og han forstår heller ikke hvad problemet kan være!