Avatar billede bluesnix Nybegynder
29. september 2008 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min eksterne HD kan pludselig ikke findes

Hej!

HJÆLP! Min eksterne HD (Iomega 250GB) kan pludselig ikke ses uanset, hvilken pc, jeg sætter den til. Nogen der har et bud på, hvad jeg kan gøre?! Jeg kan ikke engang køre chkdsk, da drevet ikke kan ses.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. september 2008 - 13:24 #1
Når du har sat den til en PC, så gå ind under Diskhåndtering, og se om den er der,
og om den står som "RAW"
Avatar billede bluesnix Nybegynder
29. september 2008 - 15:10 #2
Jeg kan se den, men der står "ikke-allokeret"
Avatar billede off-line Nybegynder
29. september 2008 - 15:20 #3
Hvis du ikke har noget på den, som du har brug for, så højreklik på den og
lad windows formatere den. Så kan den igen ses i Denne computer. Her har du
så muligheden for at lave mere end 1. partition.
Hvis du derimod har vigtige data, så må vi se, om vi kan redde dem.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:35 #4
Respons?
Avatar billede bluesnix Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:09 #5
Undskyld jasveq, jeg fik slet ikke svaret dig. Jeg gik ret meget i panik, for det var meget vigtig data, jeg havde. Derfor måtte jeg hurtigt komme i gang med at redde det. Jeg endte med at bruge Acronis, da det viste sig, at det kun var MBR, der var noget galt med. Så jeg endte med at fixe det selv. Men jeg har jo været sløv til at svare, så send bare et svar, så jeg kan give dig nogle points :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2008 - 12:53 #6
Det er i orden jeg skal ikke have point, så læg bare selv et svar.
Angående Acronis, du kunne have ordnet det gratis med "Testdisk"
Avatar billede bluesnix Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:15 #7
Tak :-) det er jo godt at vide til en anden gang.