Avatar billede freeman Nybegynder
29. september 2008 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

måske angrebet wordpress?

På vores foreningens hjemmeside www.stasi.se (det er en studenterforening :)) får jeg i firefox en advarsel om, at siden klassificeret til at være et "Anmeldt angrebswebsted!"

Når jeg læser om hvorfor den gør det, får jeg denne side: http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=da&site=http://stasi.se/

Altså skulle der angivelig være 13trojaner og et link til en skummel side. Ikke desto mindre kan jeg hverken finde trojaner eller link. jeg har prøvet at fjerne hele siden og sat en startside i med "under opdatering". Dette gjorde at googles advarsel forsvandt efter nogle timer, men nu er den altså kommet igen, efter at jeg lagde hjemmesiden op igår.

Der HAR være noget tidligere.. men det skulle være rettet og det bagvedliggende system er opdateret. Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. september 2008 - 11:37 #1
Har du reklame moduler på din side ?
Har du links til eksterne javascripts ?
Avatar billede freeman Nybegynder
29. september 2008 - 13:11 #2
Nej, jeg har ingen reklamer. Tilgengæld har jeg haft nogle plugins aktiveret, som højst sandsynlig skaber problemet. Jeg har netop opdaget at hvis jeg går ind med IE, så melder min Kaspersky at "29-09-2008 13:04:13    http://61.155.8.157/iframe/wp-stats.php    Internet Explorer    Denied: Trojan-Downloader.HTML.Agent.is    "

Mit problem er stadig, at jeg ikke kan finde noget om hverken iframe henvisninger eller wp-stats (alt her fjernet ved plugins) på siden mere. Jeg ved ikke om den kan efterlade noget i den bagvedliggende MySQL database?
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. september 2008 - 19:22 #3
Mon ikke det er en kommentar som er smidt ind ;-)
Prøv at kigge din database igennem, eller måske bare slette alle kommentare i databasen.
Avatar billede freeman Nybegynder
30. september 2008 - 13:41 #4
Så fandt jeg den, og jo, det var et indlæg som af en en eller anden grund var blevet godkendt i et gammelt indlæg, og som ikke fremgik af kommentaroversigten... Men det lå i databasen da jeg lavede i udtræk...

Tak for hjælpen, siden er nu blevet "godkendt" af Google" - det er ofte de mest logiske ting man går udenom :)
Avatar billede freeman Nybegynder
28. december 2008 - 00:55 #5
lukker