Avatar billede bluesnix Nybegynder
29. september 2008 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP - SKAL det ligge på c-drevet?

Hej eksperter

Jeg har lige formateret dele af min computer og har lavet en ny partition (E-drev), hvor XP ligger. Men... jeg fandt ud af, at der stadig ligger et XP på c-drevet. Kan jeg bare formatere c-drevet og bruge det til andet end styresystem, eller skal XP ligge der? Som det er nu, så får jeg valget mellem de to XP ved opstart. Men det er der jo ingen grund til, da et er mere end nok... :-)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
29. september 2008 - 10:22 #1
Vil jeg stærkt mene, de gange jeg har fået installeret windows på et andet drev bokstav, har der altid været noget som ikke har virket... Så det er en rigtig god ide, men det kan da sikkert godt lade sig gøre at får til at køre på andre drev... men det næste problem er at nogle programmører de hardcoder deres programmer til at C: er OS drevet og at windows mappen derfor ligger i C:\Windows og disse programmer vil så heller ikke virke.
Avatar billede bluesnix Nybegynder
29. september 2008 - 10:24 #2
Ok. Men jeg kan ikke lige umiddelbart re-installere windows på c-drevet, da jeg får besked om, at det ikke anbefales at have to styresystemer på samme drev. Hvordan skal jeg så gøre?
Avatar billede jensemi Nybegynder
29. september 2008 - 13:45 #3
Hejsa.

Du siger du har installeret windows på to drev.
En mulighed ville så være, at formatere et af de to drev.
Hvis du evt. fjerner det på C:\ kan du til hver en tid, bare ændre det andet drev med windows til C:\
Dette gør du self. først når engang, du har fået afinstalleret det andet.

\M
Avatar billede bluesnix Nybegynder
29. september 2008 - 15:13 #4
Tak til jer begge. Jeg fandt ud af, at jeg kunne vælge partionen c: og så blot bede om at det allerede installerede windows blev overskrevet, så nu har jeg det kørende på c :-) Jeg ved ikke helt, hvem af jer, der skal have points...? Kan man dele?
Avatar billede jensemi Nybegynder
29. september 2008 - 15:21 #5
Da net-base.dk svaret først, smider du dem bare til ham.

\M
Avatar billede bluesnix Nybegynder
29. september 2008 - 15:30 #6
Ok :-)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
30. september 2008 - 13:27 #7
svar...