Avatar billede dinno Nybegynder
29. september 2008 - 09:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

upload liste med postnummer og byer i dk

hej er der en som ved hvor jeg kan hente en liste danske postnummer samt byer til at inporterer i min database
mvh dinno
Avatar billede fennec Nybegynder
29. september 2008 - 09:49 #1
Avatar billede dinno Nybegynder
29. september 2008 - 10:08 #2
filen er af excel typen kan den impoteres dir i databasen?
Avatar billede fennec Nybegynder
29. september 2008 - 10:23 #3
Det vil jeg tro. Ellers kan du i Excel gemme den som csv format i stedet. Det burde mySQL have en import til...
Avatar billede dinno Nybegynder
29. september 2008 - 11:14 #4
hej igen kunne ikke impoterer den til databasen men fant en her http://www.ljd.dk/postnr/danmark.sql
ellers tak for hjælpen
mvh dinno
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2008 - 11:26 #5
Avatar billede dinno Nybegynder
29. september 2008 - 13:21 #6
hej det havde den så ikke smil så jeg prøvede igen med din og det lykkes så send lige et svar igen
mvh dinno
Avatar billede benzon Praktikant
21. oktober 2008 - 12:29 #7
Jeg regner med at have en ny opdateret liste klar inden så længe, sider og bøvler lidt med at få det sidste på plads :)

Og det er en liste hvor alle de specielle postnumre og dobbeltgængere meget gerne skulle være fjernet, så der er mulighed for at bruge det sammen med Ajax uden en masse problemer
Avatar billede benzon Praktikant
21. oktober 2008 - 13:53 #8
http://www.eskildsens.com/postnr.sql

There we go :)

Alle de nuværende danske postnumre, efter post dk´s egen liste, den er rydet op for cloner skulle jeg mene :)

Vil arbejde lidt på og lave en udvidet version alla den du har linket til dinno
Avatar billede benzon Praktikant
21. oktober 2008 - 17:10 #9
Må have kedet mig meget idag ^^

Ja navnet siger det hele En fil med By og Postnr, en med Kommuner og en med Regioner

Alt burde være i orden
http://www.eskildsens.com/postnr-by-kommuner-regioner-MySQL.zip

Der ud over er der en Progress SQL og MS SQL Version dog skal de sikkert tilrettes en smule de er bare eksporteret
http://www.eskildsens.com/postnr-by-kommuner-regioner-PGsql.zip
http://www.eskildsens.com/postnr-by-kommuner-regioner-MSsql.zip
Avatar billede martinvandebelt Nybegynder
22. december 2008 - 13:41 #10
Selvom det måske er et gammelt indlæg, siger jeg alligevel mange tak til dig benzon :)
Avatar billede mjdigital Nybegynder
18. januar 2009 - 16:29 #11
Godt er denne post gammel men benzon tusind tak for dit store arbejde med den liste! :)
Avatar billede azarat Nybegynder
15. juli 2010 - 17:05 #12
linket er nede desværre :( nogle der har den liggende?
Avatar billede azarat Nybegynder
15. juli 2010 - 17:12 #13
Avatar billede dinno Nybegynder
20. juli 2010 - 09:59 #14
lukker