Avatar billede keepr2k Nybegynder
28. september 2008 - 18:40 Der er 5 kommentarer

Langsom start

Når jeg skriver langsom start, så mener jeg at når jeg trykker på tænd knappen så vil computeren ikke starte. I starten gik jeg udfra at jeg måtte sidde og trykke konstant på knappen og så startede den endelig efter et stykke tid. Men for nylig fandt jeg så ud af at et tryk og en 5 minutters pause efterfulgt af endnu et tryk var nok. Er der nogen der kan fortælle mig hvad min pc fejler?
Avatar billede simlau Nybegynder
28. september 2008 - 21:17 #1
Tænder den altid efter 5 minutter?

Er det en stationær eller en laptop?

Et bud fra hoften er at det er din strøm forsyning der er gået død, og ikke levere "stabil" strøm nok. Men det kan være mange ting.

Prøv at fortæl lidt mere om dit hardware og alder på computeren.

Hilsen Simlau
Avatar billede keepr2k Nybegynder
28. september 2008 - 23:45 #2
Jeg har ikke taget tid på det, men der går et pænt stykke tid før der sker noget.
Det er en stationær Acer computer, ca 2 - 3 år gammel, har dog fået skiftet et par små ting på den.
Men dette start problem er noget nyt, har hverken sat nyt hardware i eller ændret på den på anden måde, bare pludselig en dag hvor den startede.
Jeg har vagt imorgen, men skal gerne liste indmaden imorgen aften.
Avatar billede simlau Nybegynder
28. september 2008 - 23:51 #3
Der er nok en god sandsynlighed for at det er strøm forsyningen.

Da du godt kan få den til at tænde en gang imellem.

Men kom med den liste så skal jeg nok se om jeg kan komme på noget bedre.

Hilsen simlau
Avatar billede keepr2k Nybegynder
29. september 2008 - 19:26 #4
Okay, jeg har forsøgt at finde et online link til netop mit originale system, men acer har desværre fjernet det fra deres site
men her er listen over det indmad jeg synes at kunne finde,
AMD Athlon XP 3000+ processor
1 ghz ram
200 GB Harddisk
Nvidia Geforce 4 Ti 4800 se Grafikkort
Soundblaster Live Value Lydkort
et lavpris tv kort fra aldi, Provideo tror jeg det hedder
og 2 dvd drev, hvor af den ene er en brænder og den anden en afspiller

Hvis der er noget jeg glemmer så må du endelig sige til
Avatar billede keepr2k Nybegynder
04. oktober 2008 - 22:15 #5
jeg tror du har ret med hensyn til strømforsyningen, hvis du smider et svar så accepterer jeg det