Avatar billede onkelbetie Nybegynder
28. september 2008 - 17:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pentium 4

Hej min lillebror har en pentium 4 på 1.8Ghz i sin computer, og jeg synes det kunne være sjovt at sætte en der var lidt hurtigere i, men da jeg så kiggede på priser på pentium 4 så jeg at de var over 1500 for en pentium 4! Men OEM versionerne lå på 400-800 kr og så ville jeg spørge om man kan købet sådan en med rå i sindet om at den virker ordentligt?
Avatar billede simlau Nybegynder
28. september 2008 - 18:23 #1
du skal være sikker på hvad for en socket der på det bundkort der er i din broders computer.

Du kan hente cpu-z og finde ud af det. Så må vi se om det kan betal sig at opgradere den.

Ellers ville jeg nok spare nogle flere penge op og købe et nyt system hvis du har bruge for mere ydelse.

Hilsen Simlau
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
28. september 2008 - 20:34 #2
når der sidder en mindre pentium 4 i den i forvejen så burde jeg da godt kunne sætte en større en i?
men en god ide med at hente cpu-z gør jeg lige:)
Avatar billede simlau Nybegynder
28. september 2008 - 21:04 #3
Der er 2 forskellige typer af pentium 4, så det er lige hvad for en det er.

Men ja du skulle gerne kunne sætte den støre i, men det er spørgsmålet om det kan svare sig.

Du kan hente det her: http://www.cpuid.com/download/cpuz_147.zip

Hilsen Simon
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
28. september 2008 - 21:09 #4
har cpu-z og har tjekket det er socket 478 der er på hans mobo så nu prøver jeg 500 kr er hurtigt tjent ind igen og han bruger alligevel sin bærbar mere :)
men tak for hjælpen.
skriv lige et svar så du kan få nogle point:)
Avatar billede simlau Nybegynder
28. september 2008 - 21:23 #5
Held og lykke.

Men jeg forstår stadig ikke hvorfor du vil opgradere en så gammel pc.
Avatar billede onkelbetie Nybegynder
28. september 2008 - 21:44 #6
for at have det lidt sjovt, hver sin smag ikke :)