Avatar billede morsingg Nybegynder
28. september 2008 - 17:45 Der er 5 kommentarer

HDMI - Fra pc til fladskærm?

Hejsa.

Jeg har et nok for mange simpelt spørgsmål!

jeg har en forholdsvis ny pc der understøtter HDMI.

Nå, men selve spørgsmålet er: Hvis jeg nu køber et HDMI kabel, og forbinder det fra stikker bagpå min PC, til mit fladskærms TV, med HDMI, kan jeg så se film fra computeren, og over til fladskærmen, og følger lyden automatisk med?

På forhånd mange tak for jeres hjælp!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2008 - 20:19 #1
Ja du får billede med, lyd kommer med hvis dit grafikkort understøtter dette.
Avatar billede marsk Nybegynder
29. september 2008 - 14:37 #2
hvis der er et HDMI stik enten på motherboardet eller grafikkortet virker det uden problemer - dog nogle grafikkort skal ha et lille kabel over til lydkorte
Avatar billede morsingg Nybegynder
29. september 2008 - 14:52 #3
Jamen der er et HDMI stik på motherboardet... Hvordan finder jeg ud af om om jeg skal ha' et kabel fra grafikkortet til lydkortet? Mit grafikkort et et Nvidia Geforce 8800 GTS 640 MB.
Avatar billede morsingg Nybegynder
29. september 2008 - 15:54 #4
Bliver lyden ikke sendt samtidig når der er en HDMI indgang bagpå computeren?
Avatar billede morsingg Nybegynder
20. december 2012 - 09:51 #5
kom med et svar så jeg kan give poit