Avatar billede lars-k Nybegynder
26. juni 2001 - 13:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Virker lokalt - men ikke på nettet

Hej

Jeg har et forum der kører fint lokalt, men på nettet virker det ikke. Jeg kan ikke skrive til databasen. Jeg har prøvet at give skriverettigheder til den mappe databasen ligger i - hjælper ikke. Skal selve databasen også have skriverettigheder - det virker jo ok lokalt. Hvis mappen hvor databasen ligger i er en undermappe af rodmappen, skal rodmappen så også have skriverettigheder? Alle filer ligger i samme mappe som databasen.

Hjælp vil være guld :-)

Lars-k
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. juni 2001 - 14:00 #1
Mappen skal bare kunne skrives i af den bruger som \"kører\" som webserver.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. juni 2001 - 14:00 #2
ja du skal chmodde selve databasen
Avatar billede pfp Nybegynder
26. juni 2001 - 15:50 #3
Jeg plejer bare at lave en mappe på min server der hedder fx \"Databaser\" og så sætte skrive- og læserettigheder på selve mappen. Derved undgår du, at skulle sætte skriverettigheder på hver enkel af dine databaser (hvis du altså har flere).

Sørg for at lægge database-mappen uden for webscope, så uvedkomne ikke bare kan downloade hele databasen.

Håber det kunne bruges.

Med venlig hilsen
Peter F. Poulsen

Avatar billede ottomsj Nybegynder
26. juni 2001 - 20:00 #4
når du skriver til en database bruger du den fil her:
<!--#include virtual=\"common/adovbs.inc\" -->
den skal du sørgefor den også liger på dit hotel !
Avatar billede lars-k Nybegynder
27. juni 2001 - 12:41 #5
Hej ottomsj

Ja, hvor skal denne fil lige includes. Er det lige før jeg eksekverer min SQL?

Lars-k :-)
Avatar billede lars-k Nybegynder
27. juni 2001 - 12:48 #6
Hej pfp

Det har jeg fået ordnet, men jeg kan stadig ikke skrive ned i databasen. Jeg får denne fejl: HTTP 500 - Intern serverfejl Internet Explorer. Den hjælper ikke så meget.

Lars-k :-)
Avatar billede ottomsj Nybegynder
03. juli 2001 - 17:06 #7
den liger på din pc et sted og du kan bare søge efter den og som den står i den linie jeg skrev før skal den lige i en mappe der heder common på din www rod
Avatar billede lars-k Nybegynder
18. juli 2001 - 09:08 #8
Hej

Jeg har vist lige været på ferie. Jeg håber, at du/I kan bære over med et. Tak for hjælpen, især til løsningen der virkede fra ottomsj.

God sommer :-)