Avatar billede geospeeddk Nybegynder
27. september 2008 - 20:55 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Min bærbare går i stå på nettet med IE7 og Opera

Håber jeg har lagt spørgsmålet rigtigt...

Min bærbare går i stå når jeg bruger nettet, pludselig går den i stå og svarer ikke og kan ikke gøre noget, computeren reagerer ikke på noget, til tider lukker den selv og andre gange er det eneste jeg kan gøre, er at slukke på knappen.

Computeren er helt ny, Kører med Vista 32 bit, på en asus z53eseries, der er masser af hukommelse, 4 gb og hd 320 gb, men computeren bruger omkring 58 % af hukommelsen når den går i stå.

Hvad kan det være, at grunden til dette er,

Jeg har prøvet alt, geninstalleret vista, installerer opera browser, da jeg fandt ud af at det var vær gang jeg var på nettet, men hjælper heller ikke.
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 12:30 #2
jeg har prøvet at geninstallere vista, køre fejlsøgning, opdatere biosen, så håbede jeg problemet forsvandt, men nej, problemet var der stadig så derfor installerede jeg opera, da jeg troede det var IE7 der var problemet, men problemet er også i opera. Jeg kan være på nettet i lang tid, men hvis jeg opdaterer eller går tilbage, kan den finde på at gå i stå, op til flere gange.

Har tænkt på at installere XP pro på computeren for at se om det hjælper, for at se om det er vista der laver problemer. Har fået at vide der kan være en defekt hardware, som en ramblok, eller computeren ikke får strøm nok

Men hva ved jeg, er ikke synderlig imponeret af vista, med de problemer der har været med denne nye maskine..

Er der nogen der kender et godt program eller lign, der laver en log fil, ex når den går i stå eller stopper med at svare, så man kan se hvorfor den laver den fejl??
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 13:36 #3
hvilket antivirusprogram bruger du? evt prøv og kør det i fejlsikret stand.
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 15:29 #4
den kører norton security center 2007
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 15:48 #5
fandt norton noget i fejlsikret stand? vælg det gratis program af malware. malwareprogram som næste punkt
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

Kopier indholdet herind og fortæl hvordan computeren kører nu ?
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 17:12 #6
jeg har lige fjernet norton da jeg skal have mcafee istedet, er ved at installere malware nu så den kommer om lidt
Avatar billede bazhe Praktikant
28. september 2008 - 17:16 #7
bullgurd
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 17:44 #8
geospeeddk: det er fint med malware.
bazhe: du mener bullgard, ikke.
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 18:44 #9
den har ikke fundet noget, her er log filen.

mbam-log-2008-09-28 (18-43-33).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 97253
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 26 minute(s), 9 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 18:46 #10
og computeren kører som den plejer.

har idag hentet alle driver på asus hjemmeside, så denne computer kan køre med xp pro, hvis den fortsætter med at drille med vista.. nu må jeg lade tiden se om det gentager sig
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 19:45 #11
vi må nok prøve at lade en hijacspecialist se på den.
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

skrevet af karise-larry
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 19:49 #12
her er log filen fra hijachthis

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:48:09, on 28-09-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\ASUS\Asus MultiFrame\MultiFrame.exe
C:\Program Files\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\System32\hkcmd.exe
C:\Windows\System32\igfxpers.exe
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\ASUS\NB Probe\NBProbe.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Common Files\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Opera\opera.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Henriette Nielsen\Documents\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.asus.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.asus.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\2.0\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\IDS\IPSBHO.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: Show Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\2.0\CoIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NB Probe] C:\Program Files\ASUS\NB Probe\NBProbe.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~1.0_0\bin\ssv.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O23 - Service: ADSM Service (ADSMService) - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\ASUS Data Security Manager\ADSMSrv.exe
O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - Unknown owner - C:\Program Files\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe
O23 - Service: ATKGFNEX Service (ATKGFNEXSrv) - Unknown owner - C:\Program Files\ATKGFNEX\GFNEXSrv.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\LuComServer_3_4.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: spmgr - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\NB Probe\SPM\spmgr.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 6356 bytes
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. september 2008 - 21:08 #13
kan være norton, men vent med at gøre noget til en erfaren hjackperson kommer.
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
28. september 2008 - 22:23 #14
ok jeg afventer
28. september 2008 - 22:27 #15
(Du siger/skriver at den også ka' finde på at gå istå UDEN det har noget med IE at gøre ? Er det sådan forstået ? - der er ikke noget "unormalt" ifølge loggen...)

Har du manuelt været på WindowsUpdate for ALLE opdateringer mm. ?
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
30. september 2008 - 22:01 #16
Jeg har ikke oplevet den er gået i stå når der bliver arbejdet normalt på den, word etx (endnu) men det er det jeg frygter da den typisk bliver brugt til skole arbejde og opgaver, men også internettet. Jeg oplever det stort set vær dag hvor man er på nettet, om det er opera eller ie7 er et fedt, de gør begge det samme, stopper, og tænker en masse og skriver "browseren svarer ikke", hvis man så trykker på start, stopper hele computeren med at arbejde, alt går i stå.. Hvis man er heldig kommer den til sig selv igen og kan arbejde videre med det man nu var i gang med og så kan den gøre det igen lidt senere, men for det meste står den bare og står uden at der sker noget og det eneste jeg kan gøre er at slukke den på knappen..

Jeg føler mig totalt hjælpeløs og sys ellers ikke jeg er helt tabt bag en vogn når det gælder computere..
Avatar billede reinelt Nybegynder
01. oktober 2008 - 09:44 #17
har du prøvet og installere andet virusprogram end norton for at se om det giver nogen effekt? som ikke helt tabt bag en vogn vil du ikke være på nettet under udskiftningen.
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
01. oktober 2008 - 14:34 #18
nej har ikke prøvet andet virus program, men har prøvet at fjerne det, og det hjælper ikke. Fandt en log fil fra windows som siger at den har mange kritiske fejl, på de tidspunkter den går i stå, for mange diskskrivninger hvor systemet bliver ustabilt, herunder bla et program, scvhost.exe, den ligger ca 10 gange i processer og kører hele tiden, iflg windows log filen er det bla. det program der hiver alt fra computeren ???
Avatar billede reinelt Nybegynder
01. oktober 2008 - 17:59 #19
Prov at fjerne den ene ram blok, check herefter om du har problemet
Prøv derefter med den anden.
Avatar billede geospeeddk Nybegynder
03. oktober 2008 - 12:21 #20
har fundet ud af at det er svchost.exe der hiver alt fra computeren, i perioder, hvor det er mange tjenester der kører, så lukker denne her

Skal bruge et svar fra en så denne tråd kan lukkes.. Takker for alle de gode råd..
Avatar billede reinelt Nybegynder
03. oktober 2008 - 15:10 #21
her er svaret og velbekommen