Avatar billede ppcbandit Nybegynder
27. september 2008 - 15:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløs net (driver?) efter opgradering til Vista

Hej, jeg har en fujitsu siemens bærbar (Amilo L1310G). Originalt med windows xp hvor trådløst fungerede fint - men da jeg opgraderede den til Vista fungerede trådløs internet lige pludselig ikke.

På computeren er der en knap hvor man tænder det trådløse netværk - hvilket ikke fungerer efter opgraderingen.

I enhedshåndteringen er der ingen fejlmeddelelser. Under netværkskort har jeg følgende: Integreret controller til Broadcom 440x 10/100
Ralink RT2500 Wireless LAN Card

Jeg tog backup af alle drivers fra da den kørte Windows XP - men kan ikke umiddelbart se, om der er noget jeg mangler. Har forsøgt at installere Power Manager fundet på Fujitsu Siemens hjemmeside, samt installeret Odyssey Client, da jeg havde læst, at det var løsningen for at kunne bruge det trådløse, men uden succes.

Har lavet en backup af min XP, og når jeg reinstallere denne, fungere det trådløse igen - så jeg går ud fra, at det er en driver...

Nogen der har en ide om hvad der skal gøres?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2008 - 16:08 #1
L1310G er kun Vista capable, dvs. ikke 100% kompatibel.
Mit gæt er at du fandt begræsningen!
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
27. september 2008 - 17:02 #2
Jeg kørte Microsoft Vista Upgrade Advisor - og der var resultatet at jeg godt kunne køre Vista på den...

Hvor henne kan man se om en given model er kompatibel - og hvad der kan gøres, for at gøre den kompatibel?
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
27. september 2008 - 21:32 #3
Fandt den rigtige Power Manager der gør at jeg kan tænde for det trådløse netværk - og er nu online med Vista installeret. Spm lukker jeg derfor igen.