Avatar billede woopes Nybegynder
26. september 2008 - 23:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Glemt XP Adgangskode

Har en vens comp, hvor han har glemt koden til båede administrator og sin egen bruger.

Jeg har snart prøvet alt, kan intet gøre via fejlsikkert tilstand da administratoren os er spærret. Og har hentet div. programmer her som skulle virke iflg. tidligere spms.. Men jeg har bare ikke kunne få noget til at virke, har prøvet adskillige passwords changers...

Help
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 00:44 #1
Avatar billede woopes Nybegynder
27. september 2008 - 00:56 #2
en du har erfaringer med eller? - har formateret den nu, orkede ikke mere.. Man når ligesom grænsen nogle gange u know :), men kan være den kan gøre det næste gang.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 01:17 #3
Nej jeg bruger ikke windows adgangskode, men jeg har set den anbefalet her på E.
Men jeg har andre adgangskoder, og jeg kan give dig et godt råd. Lav koder du kan
associere til et eller andet. Bare et banalt eksempel: mæB67oDb - mænd ælsker blondiner (dit husnummer-her67)og dyre biler. Så har du chancen for at huske det:)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 08:10 #4
på youtube ligger der videoer der viser dig hvordan det gøres.

du skal være helt klar over at det hører ind under hacking og kan "koste" hvis du gør det andre steder men på din egen er det jo lovligt nok.

jeg kunne skrive hvad du skulle søge under men du har jo løsningen hack og xp så det er ikke så svært.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 08:27 #5
Avatar billede hcma Novice
27. september 2008 - 08:59 #6
Avatar billede riversen Nybegynder
27. september 2008 - 09:28 #7
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

den virker i hvert fald... tager 2 minutter.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 12:52 #8
Det med elsker med æ, var altså en spøj:)
Avatar billede hcma Novice
27. september 2008 - 13:04 #9
og med spøj må der menes spøg :o)))  ellers er det da spøjs ;o)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 13:20 #10
Næ, det var desværre en regulær stavefejl, som jeg så kan lægge til mine
utallige slåfejl. Stavefejl kan jeg prøve at undgå, men slåfejl, dem bliver
jeg desværre aldrig af med. Jeg ser kun med det ene øje, og det er med sine 70 år,
sgu heller ikke godt mere. Jeg ser dem ofte selv - når jeg har trykket på send selvfølgelig. Det ville være rart hvis man havde mulighed for korrektion:)
Avatar billede hcma Novice
27. september 2008 - 13:29 #11
er selv 57 år og nærsynet (men det er vel også bedre end at være snæversynet :o))))))))))
fingrene er af og til hurtigere end godt er :o))
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 14:07 #12
da i nu er så gamle og har fået det der "ældre syn" gerne i midt 50-erne kan det måske betale sig at få lavet jeres øjne så i ser som da i var 17 år og synet var perfekt.

på kultorvet ligger danmarks dygtigste øjenlæge  Peter Vangsted.

han måler-indsætter nye linser med korrektion - selve oprerationen tager med forberedlse ca 30 minutter pr. øje (af hensyn til infektion 1 øje ad gangen)

http://www.city-eye-clinic.dk/

prisen ligger under 10.000 pr. øje hvis i selv skal betale det.
han opererer for stat og kommune.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 14:09 #13
slå fejl -----forberedlse
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 14:10 #14
tastatu --- forberedelse
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 14:11 #15
er der nogen der kan anbefale et nyt tastatur for mit svigter også af og til
Avatar billede off-line Nybegynder
27. september 2008 - 14:15 #16
hcma - ja det har du da så sandelig ret i *G*

treatmenice - Tak for linket. Jo et perfekt syn det ville være herligt, mildest
talt. Men jeg tør ikke gøre noget uden at have talt med min øjenlæge. Det drejer
sig jo ågså om, hvad syncentret i hjernen kan leve op til:)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2008 - 14:32 #17
ja selvfølgelig - og han laver ikke noget hvis der er fare for dit og dat. han er utrolig dygtig og har været eller er med i læger uden grænser. han har opereret børn på gaden i thailand og i syd amerika - man mærker ikke en dyt.

det er ALTID fornuftigt at konferere med egen øjenlæge og han kender ham sikkert godt.

m.v.h
Avatar billede woopes Nybegynder
28. september 2008 - 12:18 #18
Tak for svarene, havde intet held med hverken : http://www.helgec.dk/password.html http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5 http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/
eller password changer pro, som plejer at virke for mig.

Har dog ikke prøve http://ophcrack.sourceforge.net/ så kunne være den kunne have gjort det.

Endte med jeg formaterede, men prøv : http://ophcrack.sourceforge.net/
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 16:08 #19
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

husk at hente den rigtige til win xp og den til vista

den til vista virker men den du fik henvist pnordahl virker altså også men er lidt mere kringlet.

fik du set på youtube hvordan man gør???
Avatar billede riversen Nybegynder
28. september 2008 - 17:37 #20
woopes: så har du gjort noget forkert.