Avatar billede cavach Nybegynder
26. september 2008 - 18:47 Der er 8 kommentarer

Hjælp til trådløst internet

Hej!

Jeg har et problem med mit trådløse internet. Mit trådløse internet på min bærbar har længe ikke virket, men nu har jeg har fået fat i en wlan-usb-adapter, så vil gerne på det trådløse igen. Efter installation af driver til min adapter, forsøger jeg at oprette forbindelse til det trådløse, jeg indtaster koden og venter derefter på forbindelsen bliver oprettet. Når den så bliver "oprettet" får jeg bare meddelelsen "begrænset eller ingen forbindelse". Forstår ikke hvad der er galt, for min søster kører også på det trådløse, og det fungerer uden problemer.

Vores trådløse router er en Phillips SNB5600 og min adapter er en Allnet ALL0263P, hvis det er til nogen hjælp.
Avatar billede efunnydk Nybegynder
26. september 2008 - 21:15 #1
har du prøvet at tage strøm stikket ud og vente 10 sekunder og sæt det i igen?
Avatar billede danco Nybegynder
26. september 2008 - 21:35 #2
Er du sikker på den valgte kryptering er understøttet af dit netkort?

Det kan være problemet hvis du bruger WPA2 kryptering, mange gange kan det løses med at opdatere den installerede driver til dit netværkskort/adapter.
Avatar billede cavach Nybegynder
27. september 2008 - 11:41 #3
Det med strømstikket har jeg prøvet.. hjalp desværre ikke.
Krypteringen er WEP og burde heller ikke være noget problem.
Avatar billede danco Nybegynder
27. september 2008 - 12:17 #4
er du sikker på dit netværkskort er konfigureret til at hente IP osv fra dhcp serveren?
Avatar billede cavach Nybegynder
27. september 2008 - 12:32 #5
Nej, det er jeg ikke. Hvordan gør man det? :)
Avatar billede danco Nybegynder
30. september 2008 - 11:01 #6
Det er vigtigt at pointere at dette er i windows XP:

Start menuen -> Kontrolpanel -> Netværks- internetforbindelser -> Netværksforbindelser -> Højreklik på dit trådløse kort -> vælg Egenskaber -> Markér Internetprotokol (tcp/ip) og tryk på egenskaber -> Der skal således være markeret i punkterne for IP og DNS.

Jeg mener, og jeg er ikke 100% sikker,
Avatar billede danco Nybegynder
30. september 2008 - 11:02 #7
***PS***

jeg mener at det er samme fremgangsmåde i vista, dog er jeg langt fra sikker på dette.
Avatar billede cavach Nybegynder
30. september 2008 - 19:08 #8
DHCP er aktiveret, så desværre heller ikke løsningen :(