Avatar billede farmeren Nybegynder
26. september 2008 - 12:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Det gode bærbare 15" køb, til omkring 3000 - 4000 kr.

Hej Alle

Jeg leder efter en "god til prisen" bærbar på ca. 15".

Det eneste den skal kunne er at trække almindelige office programmer, primært word og selvfølgelig lidt surf på nettet.

Kræft:
En fornuftig "mobile" processer, der ikke udvikler en masse varme.
Ram min 1 GB.
HDD ikke så vigtigt.
Grafikkort SLET ikke vigtigt, skal bare give et pænt billede.

Skærmen:
skal være omkring de 15". og give et behageligt billede.

Vægten:
Er ikke så afgørende, da den ikke skal slæbes specielt meget rundt, men mest bruges som supplement til min stationære.

Prisen:
Så lav så mulig, men det skal stadig være en god PC, tænker omkring 3000 - 4000.

Larm:
Så lydløs som muligt.

Batteritid:
Ikke så vigtigt.

Jeg håber jer der følger med i dette marked gider give lidt inputs til hvor jeg kan gøre et rigtig godt køb!!

På forhånd tak!

Mvh Christian
Avatar billede sleeper Nybegynder
26. september 2008 - 13:11 #1
Det er svært til den pris

Laptops.dk har et godt tilbud på en Fujitsu Siemens lige nu, meget bedre får du ikke for de penge

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1918
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2008 - 20:41 #2
Avatar billede efunnydk Nybegynder
26. september 2008 - 21:19 #3
Avatar billede farmeren Nybegynder
27. september 2008 - 11:01 #4
Tak for jeres svar forløbig. Nogen der har andre ideer?

Jeg syntes umiddelbart at Sleepers forslag med Fujitsu Siemens AMILO Pro V3505 er det bedste, jeg har KUN gode erfaringer med FS og den har Core 2 Duo.

Asus'en og Zepto(ved upgrade) har begge Core duo.

Er det noget med at Core 2 duo'en er omkring 30 % hurtigere og spare lidt strøm!? (Men den er selvfølgelig også 200 Mhz "langsommere")

Mvh Chr

ASUS:  X50RL AP379C - Pentium Dual Core T2390 1.86 GHz - 15.4" TFT
Zepto: Intel Core DUO T2390 1,86GHz 533MHZ 1MB
FS:    Intel Core 2 Duo 1.66 GHz (T5500)
Avatar billede sleeper Nybegynder
27. september 2008 - 13:47 #5
Ja C2D er op til 30 procent bedre, i forhold til Pentium Dual Core

Pentium Dual Core var et mislykket forsøg fra intel, på at indhente AMD da de var først ude med Dual core processorer.

Den jeg linkede til, har en normal pris på 5000 rundt på nettet, men Laptops har åbenbart en ekstra godt pris på denne i forhold til andre firmaet
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2008 - 16:18 #6
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1918

Er pt. normalprisen på denne model, da laptops.dk har købt resten distributøren havde på lager. Er desuden en udgået model nu, da der er nye modeller på vej fra FS.
Avatar billede farmeren Nybegynder
27. september 2008 - 17:03 #7
Tak for hjælpen alle!..

jeg har bestilt FS'en :-) . Den virker rigtig fornuftig til prisen!

Sleeper, hvis du vil ha dine points, må du lige gøre et eller andet ;-) .

Mvh Chr
Avatar billede farmeren Nybegynder
22. december 2008 - 19:20 #8
Sleeper sover vist og vil IKKE have sine points ;-) .

Mvh Chr