Avatar billede renhofdk Nybegynder
25. september 2008 - 17:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Løse USB stik, kan man få det?

Hejsa.

Hunden har lagt og gnavet i min ledning til min sender/lader til min mus, og fik den gnavet så meget, den ikke virker længere.

Har søgt efter "løse usbstik" men finder intet. Kan man virkelig ikke få løse stik, så man selv kan lodde/skrue sådan et kabel sammen igen, eller søger jeg bare efter noget forkert ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2008 - 18:47 #1
Nej det kan man ikke. Man kan få de stik der sidder i udstyr og PC, men ikke dem tilkablerne.

Tror det er for at sikre kvaliteten af kablerne, noget der er særligt vigtigt ved USB2.
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2008 - 19:04 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2008 - 20:07 #3
jo men hvor er han stikket der normalt sidder på kablet? så vidt jeg kan se er det kun de stik der skal sidde på udstyret og ikke på kablet!
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2008 - 20:53 #4
Hvis du kigger igennem listen, så finder du også et sådan stik.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2008 - 21:24 #5
Har kikket fandt det ikke!
Avatar billede ebea Ekspert
25. september 2008 - 22:04 #6
Nu skal jeg kigge for dig.
http://dk.farnell.com/1437593/connectors/product.us0?sku=kycon-kusbx-ap-kit-sc
Og håber så at >renhofdk< også kan finde det.
Avatar billede renhofdk Nybegynder
26. september 2008 - 08:15 #7
Hejsa.

Super mange tak ebea, prøver jeg at bestille et par stykker af..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. september 2008 - 19:15 #8
Yes nu kan jeg se dem. ;-) Farnell sælger bare ikke til private!
Avatar billede ebea Ekspert
26. september 2008 - 20:20 #9
>james_t_dk< det lyder mere som om du er interesseret i at få ret i, at der ikke kan fås et sådan USB stik til lodning, end at få afhjulpet renhofdk's problem med at finde et. Jeg er nu sikker på, at renhofdk nok skal få sådan et par stik fra Farnell.
Avatar billede danco Nybegynder
26. september 2008 - 21:41 #10
Jeg vil så under ingen omstændigheder anbefale dig at forsøge med eftermontage af et USB han-stik.
Jeg har forsøgt én gang og efter min mening er det endnu være en montage af RJ-45 stik på et UTP kabel.

Derfor bør du med alle midler efter min mening undgå denne montage.
Avatar billede klaro Nybegynder
16. oktober 2008 - 21:44 #11
Danco : Har du tingene på plads gøre det på maks 10 minutter ??? Vi brugte dem til audio brug og efter lidt øvelse, kom vi ned på 7½ minut for A-stikkene.
Skal siges at vi køber ikke stikkene i DK og det er TYCO/AMP stik.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2008 - 19:05 #12
Vil gerne høre om det bliver et hit, eller noget lort!
Avatar billede Perie Nybegynder
22. december 2011 - 19:01 #13
Hej...

Du kan få løse USB A- stik til lodningsfri montager her :
https://elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H30211

Mvh
Perie