Avatar billede johnroskilde Nybegynder
25. september 2008 - 08:36 Der er 11 kommentarer

Ingen netadgang, men mail ok?

Hej
Jeg håber det er det rigtige sted, jeg spørger.
Jeg kan ikke komme ind på nogen hjemmeside mere. Jeg har TDC bredbånd og alt er i orden med forbindelsen fra dem. (Har fået det undersøgt af deres Hotline-service) Vi har 2 pc'ere forbundet af en router. Den ene (min kones) kan nemt komme på nettet, men min kan ikke - dvs. jeg kan godt hente mine mails i Outlook. Jeg har ikke nogen ide om, hvordan eller hvorfor det er sket. Jeg har fosøgt at slå firewall'en fra i mit antivirusprogram (Kaspersky) - Windows firewall er ikke slået til heller. Det hjælper ikke. Jeg håber at der er en eller anden, der har mulighed for at hjælpe. På forånd tak.
Vh.
John
Avatar billede strikemusic Nybegynder
25. september 2008 - 09:12 #1
Jeg har haft det samme problem for længe siden og jeg resatte routeren så var der hul igennem igen. Du kan prøve at tage strømmen fra den og sætte den til igen. prøv evt.
en flushdns, eller renew i cmd skriv ipconfig /flushdns eller ipconfig /renew
Avatar billede johnroskilde Nybegynder
25. september 2008 - 10:06 #2
Hej
Jeg prøver om jeg kan finde en reset knap/hul på routeren. Dine andre forslag vil jeg også prøve.
Vh.
John
Avatar billede corleonedk Nybegynder
25. september 2008 - 10:08 #3
Så vidt jeg ved sker dette hvis routeren ikke giver maskinerne en forskelig IP adresse,og kan som regel løses ved at nulstille routeren..Hvis den bliver ved med det må du kontakte TDC og få en ny router.
Avatar billede johnroskilde Nybegynder
25. september 2008 - 10:23 #4
Hej
Hvordan nulstiller man routeren?
Vh.
John
Avatar billede corleonedk Nybegynder
25. september 2008 - 11:45 #5
Det gør du ved at finde reset knappen/hul i routeren,så bliver den resetet..Vær opmærksom på at du evt skal sætte den op igen,men de papirer/manual du har fået af tdc ved oprettelsen skulle afklare det.
Avatar billede johnroskilde Nybegynder
25. september 2008 - 13:50 #6
Hej
Jeg har prøvet at resette/nulstille den. Jeg skulle ikke ind og genopsætte med noget fra TDC, men det hjalp ikke.
Jeg prøvede det som strikemusic forslog og så opdagede jeg denne meddelelse:

Ethernet - netværkskort Lan - forbindelse 2
Forbindelsespecifikt DNS-suffiks...........: (Her står ikke noget!?)
IP adresse..........................................: 192.168.1.33
Undernetmaske...................................: 255.255.255.0
Standardgateway................................:  192.168.1.1.

Jeg aner ikke hvad "Forbindelsespecifikt DNS-suffiks" er for noget, men skal der mon ikke stå noget der? Håber det kan hjælpe lidt.
Vh.
John
Avatar billede strikemusic Nybegynder
25. september 2008 - 18:37 #7
DNS er den navneserver du peger på hvis du har eget domæne skal den pege på den
eks. ditdomæne.dk
Avatar billede johnroskilde Nybegynder
25. september 2008 - 19:29 #8
Hej
Jeg gik ind i TDC's Netsupport, som jeg har liggende på skrivebordet. Den har jeg forsøgt at få til at hjælpe flere gange under denne seance - uden resultat. Men nu kom den frem og sagde noget med proxy indstillinger og da jeg klikkede ok, gik alt i orden og jeg er igen på nettet med IE7.
Vh.
John
Avatar billede johnroskilde Nybegynder
25. september 2008 - 19:31 #9
Æhh - hvordan giver man point?
Vh.
John
Avatar billede strikemusic Nybegynder
25. september 2008 - 19:48 #10
Du skal bare akseptere svar
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. oktober 2008 - 12:33 #11