Avatar billede ux Nybegynder
24. september 2008 - 09:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Autoshrink og backup rutiner

Vi har følgende indstillinger på vores sql-server:

Auto update statistics on
Torn page detection on
Auto shrink on
Auto create statistics on

Backuprutiner:
Completebackup kører 1 gang pr. dag
Transaktionslogbackup, kører hver 4. time

Jeg har læst at auto shrink, ikke skal være slået til, da denne tager for mange kræfter, når den går i gang. Spørgsmålet er så, hvis jeg slår det fra, hvordan undgår jeg så at logfilerne bliver mega store?

Hvis der er nogle der har nogle kommentar til backup rutinerne, så bar kom med dem :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2008 - 09:29 #1
ikke forstaaet

naar du backer transaktionloggen op saa markeres den til genbrug og derfor
vokser den ikke
Avatar billede ux Nybegynder
24. september 2008 - 09:41 #2
arne_v -> dvs. at jeg med fordel godt kan slå autoshrink fra?, da logfilen ikke burde vokse yderligere med de backup-rutiner der allerede kører?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2008 - 09:52 #3
du faar langt bedre performance hvis log filerne har fast stoerrelse

og hvis de er store nok til at have en dag, saa vil de ikke vokse
Avatar billede ux Nybegynder
24. september 2008 - 14:20 #4
Tak for info arne, smid et svar, så får du point'ene
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2008 - 14:43 #5
kommer her