Avatar billede fbb Nybegynder
23. september 2008 - 21:46 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Wlan driver hvordan

Hej
Jeg har lige formateret min fars bærbar (Fujitsu Siemens Amilo LA1703)
ALt inst. sig selv via XP og resterne fandt jeg på cd'en med driver.
Eneste der ikke virker er Wlan, tror ikke den driver den har lagt ind er med Wlan.
Har så kigget på cd'en og fundet en zip jeg kan hente med Wlan, mappen indholder 4 filer:
sis163u.cat
sis163u.inf
sis163u.sys
Unwlsdrv.exe

Men hvad skal jeg gøre med dem?
Kører jeg exe filen, skriver den:
Usage:
Unwlsdrv.exe <removed hardwardID>

HVa skal jeg gøre?

Har kigget på deres hjemmeside, og der kan jeg hente de samme 4 filer.

Håber nogle kan hjælpe mig!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. september 2008 - 22:31 #1
hent de nyeste drivers på F-S hjemmeside: http://www.fujitsu-siemens.dk/support/downloads.html

Du skal hente alle driverne, særligt Chipset, CPU og WLAN.
Avatar billede fbb Nybegynder
23. september 2008 - 22:44 #2
Jamen der er også kun en Wlan driver, den har jeg også forsøgt med. Samme 4 filer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2008 - 22:45 #4
næsen = næsten :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2008 - 22:46 #5
Vil det sige at filen FSC_WLANminiCardD2301_5110391081_1007582.ZIP, når den er pakket ud, ikke er den korekte driver?

Et netkortet slået til i det hele taget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2008 - 22:49 #6
Du skal i start - kontrolpanel - tilføj hardware og følge den guide.
Når du bliver spurgt om hvor driverne ligger skal du pege på der hvor du pakkede filerne ud.
Avatar billede fbb Nybegynder
23. september 2008 - 22:58 #7
John, jeg har slået netkortet til via FN knappen (og den lyser).

Jeg har tilføjet hardware og den har fået sat det op (YES).

Meen, jeg kan ikke se nogle når jeg søger efter et netværk at logge på. (tager jeg min anden bærbar kommer der mellem 5 og 8 frem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. september 2008 - 05:16 #8
Har du opdateret de andre drivere (CPU, Chipset)?
Avatar billede fbb Nybegynder
24. september 2008 - 19:08 #9
Ja har jeg, det er som om selve netkortet ikke bliver tændt selv om jeg klikker det til via FN knappen.
Avatar billede fbb Nybegynder
25. september 2008 - 23:43 #10
Ingen der ved hvorfor jeg ikke kan se alle de trådløse netværk?
Avatar billede fbb Nybegynder
27. september 2008 - 08:27 #11
Slet ingen der har en ide til hvad pokker der er galt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. september 2008 - 13:59 #13
Og jo jeg har en ide til hvad der er galt. Du mangler en driver eller et stykke SW der styrre den knap der tænder for WLAN.
Avatar billede fbb Nybegynder
27. september 2008 - 18:03 #14
Så er alt opdateret i den række følge du har du skrevet, og der sker intet.

Jeg tror også der mangler det der styre den knap.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. september 2008 - 09:05 #15
Der er ikke andet for end at hente samtlige drivere på F-S hjemmeside og opdatere dem!
Avatar billede fbb Nybegynder
28. september 2008 - 18:32 #16
Burden ikke gøre det selv når man laver diskupdate?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. september 2008 - 20:25 #17
Diskupdate kender jeg ikke. Opdatere altid selv mine drivers, så jeg er sikker!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2008 - 20:30 #18
Du kører Amilo som er en Consumer model.
Deskupdate er til professionelle PC´ere.

Konklusion: Deskupdate er ikke det rigtige værktøj til dig, omend det måske kan finde nogen drivere...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2008 - 20:35 #19
P.s.
Ovenstående tager udgangspunkt i at du  bruger den forkerte version af deskupdate!

http://support.fujitsu-siemens.com/DeskUpdate/DeskUpdate.asp?LNG=EN er den DU skal bruge.

Specielt skal du læse dette:
PLEASE NOTE

The installation of the entire system can take some minutes.

Only hardware that was included in delivery will be supported.

Please close appearing "Found New Hardware Wizard" pop-up windows with "cancel".

Due to technical reasons DeskUpdate is not able to identify and install every kind of Software automatically. Please check (here)(http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html), if there are further drivers or software for a manually installation available.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2008 - 20:40 #20
James - DeskUpdate fra FS er ok at bruge, man får de nyeste drivere fra deres side.
Avatar billede fbb Nybegynder
28. september 2008 - 22:20 #21
john_stigers - den finder intet.!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2008 - 22:38 #22
"Due to technical reasons DeskUpdate is not able to identify and install every kind of Software automatically. Please check (here)(http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html), if there are further drivers or software for a manually installation available."

http://peecee.dk/upload/view/132866 - dette er den driver du skal bruge til XP.
Avatar billede fbb Nybegynder
29. september 2008 - 17:24 #23
Hjælper ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2008 - 20:53 #24
Er den installeret med original CD fra F-S?
Avatar billede fbb Nybegynder
30. september 2008 - 21:43 #25
Ja
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2008 - 22:05 #26
Jeg er blank.
Eneste bud er at installere forfra og så hente alle driverne en gang til, inden man installere noget som helst andet!
Avatar billede fbb Nybegynder
30. september 2008 - 22:35 #27
Har jeg prøvet har formateret 5 gange i alt.

Jeg er også blank, selv FS support er blanke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2008 - 22:47 #28
eT VILDT BUD...

På bærbare nedsættes modtagestyrken typisk for at spare strøm...
Er der forsøgt rettet på dette?
Avatar billede fbb Nybegynder
30. september 2008 - 22:53 #29
Nej det er det ik, har jeg aldrig hørt om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2008 - 23:06 #30
Enhedshåndtering under egenskaber for netkort.
Avatar billede fbb Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:21 #31
Kan ikke finde noget under: "Enhedshåndtering under egenskaber for netkort." kan finde noget med noget værdi??
Avatar billede fbb Nybegynder
05. oktober 2009 - 22:20 #32
Kom evt med et svar for at få point?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2009 - 22:29 #33
Blev problemet løst?
Avatar billede fbb Nybegynder
06. oktober 2009 - 08:29 #34
Ja fandt en løsning ;) takker ;)