Avatar billede iverliin Nybegynder
23. september 2008 - 14:17 Der er 7 kommentarer

Overvejer saml selv pc.

Har fundet materialerne til ny pc. Har lidt begreb på at samle det. Spørgsmålet er nu om jeg efterfølgende kan få gang i maskinen. Er bios opdateret. Går den i gang når jeg smider vista i dvd drev. Mon der er andre ting at gøre hvis jeg vælger denne løsning.
Iverliin
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. september 2008 - 14:35 #1
Øh, forstår ikke rigtigt dit spørgsmål...

Hvis du samler det korrekt, er det eneste du måske skal gøre, at sikre computeren booter fra cd-drevet og så ellers følge installationen der er rimelig logisk.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. september 2008 - 15:18 #2
Hvis du smider software i en ren maskine, så går den igang med at installere.
Avatar billede iverliin Nybegynder
23. september 2008 - 15:19 #3
Tak for det. Det lader til at det er lige til at gå til. Min betænkelighed gik på om
bios skulle sættes i gang. Den er formodentlig opdateret når man køber bundkortet.
Er det sådan det er.
Venligst
Iverliin
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. september 2008 - 15:20 #4
Slet mit svar, jeg gider ikke alligevel at involvere mig andres problemer.
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2008 - 20:02 #5
din bios er klar og der er ingen grund til at rode med biosopdateringer med mindre du render ind i problemer der relaterer hertil. Det kan hurtigt give dig problemer

maskinen skal samles korrekt og dertil er bundkortmanualen typisk meget nyttig læsning, selv for en "der har lidt begreb på at samle det" sorry for den

rolig nu nordicwolf, alle ka njo komme i tvivl når man sidder med dele til 5 10 af de store foran sig:-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
23. september 2008 - 20:45 #6
Ja der er ikke nogle problemer iverliin,du går bare i bios i sætter dit dvd drev som første boot.Så går det derudaf..Og det normalt først med Vista 64 bit en evt opgradering af bios kan komme på tale..

PS..Husk at gå i bios når du færdig med installation og sæt din hardisk som første boot igen :)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. september 2008 - 22:50 #7
Nu kommer det jo meget an på, hvad du samler. Vista kræver flere kræfter end XP.
Så pas på du ikke får en sløv Vista. Du kan ikke bare købe løs, du skal også
sørge for det rette grafikkort og de rigtige ram, og tilstrækkelig strømforsyning.
Så spørg i forretningen, om hardware er stærk nok til Vista, og om de passer sammen.
Men er det i orden, så skulle det kunne køre.