Avatar billede feldfoss Nybegynder
23. september 2008 - 10:52 Der er 4 kommentarer

Tynde Klienter og 3D software

Er det muligt at bruge 3D software på en tynd klient eller bliver det for tungt??  -  Hvilken netværksforbindelse er evt. minimum??
Avatar billede misterthin Nybegynder
23. september 2008 - 11:22 #1
Avatar billede fluse Nybegynder
24. september 2008 - 00:57 #2
Hvad er formålet? er det at have 1 krafitg server der skal køre en 3D application for mange klienter på en gang? for hvis det er det, så tror jeg ikke på at det er en god løsning. 3D er noget af det mest krævende du kan bruge en computer til, og det er altså ikke for sjov at folk har work stations i stil med 8 kærne Xeon og 16gb ram! jeg tør slet ikke tænke på hvor kraftig en server der skal til at køre mange forskællige 3D tegninger flydende på 1 gang, for ikke at tale om når folk skal til at rendere.

Fluse
Avatar billede misterthin Nybegynder
24. september 2008 - 09:12 #3
Fluse har ret.

Altså hvis man bare prøver at bruge det over RDP, og ikke bruger speciel software på klinten til renderingen så er det en dødssejler. Citrix har også lavet "plugin's" til 3D løsninger . Denne Citrix løsning skulle flyproducenten Boeing eftersigende bruge. Linket ovenover fluse's komentar henviser til RGS (remote graphics software) som også har til formål at afvikle 3D "remotely".

Jeg har faktisk det det ved HP i Allerød ,- og det så relativt overbevisende ud.
Avatar billede misterthin Nybegynder
02. september 2010 - 10:11 #4
der er sket lidt siden sidst, .. hvis man bruger en terminal fra NEXterminal ( nexus) .. så sider jeg i dag og spiller Need for speed og counterstrike , bruger cad cam mv..  tricket består i at sættet et specielt host card i en pc, som så står i serverrummet.

dette kort komprimerer skærm, lyd , usb mm og sendet det over ethernet/ip...  det er en som bruger cad/cam i århus hvor server står i farum..  ..  de sender nu 2 terminaler til ukraine , hvor 2 ingenører skal bruge pro engeneer...

så nu kan man godt.. men du skal have en  PC i den anden ende.. du skal mindst hav en 10mbit....før det rigtig spiller.. men så er det som at være der selv...