Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
23. september 2008 - 10:13 Der er 9 kommentarer

Maskinen går i sort.

Hejsa i panelet.

jeg har en 2 år gammel Fujitsu Siemens Pc med XP som styresystem.
Når jeg prøver at tænde for den, går den i sort, når man kommer til billedet med XP logoet. Samtidig kommer der en bjælke frem, at den 1. er gået i dvale tilstand, og 2. at der ingen video input er.
Jeg har ingen mulighed for at komme ind i den overhovedet. Når jeg tænder den i fejlsikret tilstand, sker det samme som ovenstående.

Er det noget der kan repareres, eller er maskinen bare over the hill.

Jeg har virkelig brug for at få den startet op igen, da alle mine dokumenter/personlige billeder og andet ligger på dens harddisk.
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2008 - 10:28 #1
Det kræver, at du har en xp-cd
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
23. september 2008 - 10:33 #2
går skærmen kun i sort, eller går computeren ud?
Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
23. september 2008 - 11:55 #3
Computeren går ud, når den kommer hen til skærmbilledet med XP logoet og bjælken, der viser at computeren arbejder. Med hensyn til XP-cden, så var den preinstalleret, så det er ikke en mulighed.
Avatar billede pazau Nybegynder
23. september 2008 - 11:58 #4
Du skal nok reinstallere Windows ved at købe en XP installations CD. Mht. til harddisken, så er det jo bare at knalde disken over i en anden PC og gå ind på den derfra. :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
23. september 2008 - 12:05 #5
Hvordan ser det ud med støv i blæsere?
Er næsten sikker på det er et varme problem
Avatar billede pazau Nybegynder
23. september 2008 - 16:13 #6
Tfswebguy:

Så hurtigt bliver en bærbar heller ikke varm. Kun hvis støvet har sat sig så ingen af blæserne kan køre.
Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
23. september 2008 - 20:19 #7
Til Pazau: Det er en stationær pc og ikke en bærbar.

Til tfswebguy: Har også selv luret på, om det kunne være problemet. Den er blevet renset for ca. 1 år siden, så den trænger nok til en overhaling igen.
Jeg prøver lige, at lukke op og kigge.
Avatar billede bluewhite66 Nybegynder
25. september 2008 - 09:27 #8
Hejsa igen igen.

Så har jeg prøvet med recovery cden, med det resultat at alt indholdet på min harddisk ser ud til at være blevet slettet.

Kan det passe???

Er der ingen mulighed for at få det tilbage som lagde på harddisken, inden jeg kørte geninstalleringen af XP igang??
Avatar billede pazau Nybegynder
25. september 2008 - 17:12 #9
Ja det kan godt passe, Recovery CD'en gendanner systemet, som den var fra frabrikken. Dvs. at dokumenter, instillinger, eventuelle programmer, servicepack (Hvis systemet er kommet uden SP) er fjernet.