Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 09:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Root mails i stride strømme...!

Hvordan sletter jeg alle root mail på en gang... (det nytter ikke at åbne mail for der ligger 35000 mails og det ta\'r nok lidt længe)... Jeg har Webmin installeret hvis der er en nemmere løsning gennem det...
Og hvordan bli\'r jeg fri for alle disse alerts...?
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. juni 2001 - 09:53 #1
/var/spool/mail/root fjernes
Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 10:00 #2
Og hvordan undgår jeg alle disse mails en anden gang...
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. juni 2001 - 10:02 #3
Den er jeg ikke lige sikker på endnu...men det kommer som regl for kørsel af et cron job kunne jeg forstille mig eller andet batch kørsel.

det mails du får indholder vel det samme primært.
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. juni 2001 - 10:03 #4
Nævn lige noget af indholde i dem hvis det er fra system...det gøre det nemmer at spore.
Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 10:03 #5
Jepz... men kan man slå dem fra?
Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 10:04 #6
Øøøhh... jeg har lige slettet dem... Skal vi fortsætte på Torsdag...? Jeg skal til samtale i morgen...
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. juni 2001 - 10:13 #7
I toppen af din crontab fil i /etc/crontab.

se om der ikke så MAILTO=root hvis denne fjernes så virker det sku nok.
Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 10:21 #8
Tusind takker!!!
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
26. juni 2001 - 10:28 #9
Der er en idé med at du får disse advarselsmails.
Hvis du istedet retter dine cron jobs, så de ikke indeholder fejl
undgår du disse mails.

Hvis du kører et program i cron jobbet bliver alt output sent til dig i en mail.
Dette kan undgåes ved at redirecte outputtet et andet sted hen. Fx

/bin/cronjob >/dev/null 2>/dev/null

Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 12:23 #10
Jeg prøver henrik...
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
26. juni 2001 - 12:59 #11
Der KUNNE jo komme relevante fejlmeddelser, og hvis du sletter mailto=root,
opdager du aldrig at serveren har problemer....
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. juni 2001 - 13:04 #12
Man kan også tænke sig at man laver en løsning hvor der køres en lille skriv som fjerner postkassen eller bare trunkere postkassen til x antal subjects således at den ikke er tom men holdes neden...derved kan man faktisk holde styr på postkassen....f.eks holde en uges post i den.