Avatar billede nilsen Nybegynder
26. juni 2001 - 07:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Er det et godt tilbud?

Gd.
PC samlet og testet:
AMD Duron 750 Mhz
PC Chips 810 LMR Bundkort
128MB SDRAM 168Pins 133Mhz
Conner 10,2 GB Harddisk
40 X BTC CDROM
3,5\" Diskette-drev
SIS 64 MB AGP grafikkort (Onboard)
Viking 80 Watt Højtaler
Miditower ATX 300 Watt strømforsyning
10/100 Mbit Netkort (Onboard)
CMI 16 Bit lydkort
Chic PS2 Mus
Windows tastatur

Samlet pris KUN 3395,00 incl. moms
mvh
Nilsen
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2001 - 07:42 #1
med skærm og software købt separat bliver det ikke meget billigere end en standard low-end.
Jeg tror du kan finde bedre i fx den blå avis.

Avatar billede jimse Nybegynder
26. juni 2001 - 07:58 #2
Når du skriver incl. moms, forstår jeg det er en ny maskine. Er det tilfældet synes jeg det er en rigtig god maskine til pengene. Skærm og programmer har du formentlig fra din \"gamle\" maskine.
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2001 - 12:11 #3
PC\'en ser ud til at være fra Bj-trading. Dem har jeg kun gode erfaringer med.
De 12 jeg købte for 1½ år siden kører fremragende endnu, selvom de får \"tæsk\" af elever dagligt.
Men det skal siges, at du ikke skal forvente SUPER-duper kvalitet for de penge. Men generelt er deres maskiner/hardware ganske OK.
Og de yder en ok support oveni.
Der er selvfølglig ting der kunne være bedre i det eks. du nævner, men til den pris ligner det et udemærket køb.
Avatar billede sting Nybegynder
26. juni 2001 - 12:35 #4
Hvis du vil have et godt tilbud så se her:
Thunderbird 1,4 GHz
Asus A7V-E ATA100
5XPCI,1XAGP,3XDIMM,1XAMR
512 MB PC-133 RAM
40 GB Harddisk ATA100 7200 RPM
Geforce 2 GTS PRO 32MB DDR
Acorp Golden ORB special køler
3.5” Alps diskettedrev
Miditower WT-Y03 300Watt PSU
17” Sampo KM-712UDT  TCO 99 0.25 dot
Logitech Deluxe Access tastatur
Samsung 12XDVD 40xCD-ROM
Soundblaster 128 lydkortVK-4 Vikings LM-300Watt
Logitec S48 m. scroll
Pris incl. moms 11590

Ring på 96107046

Avatar billede 9876543221 Nybegynder
26. juni 2001 - 15:57 #5
hold dig langt fra Onboard garfikkort
Avatar billede zhark Nybegynder
26. juni 2001 - 18:26 #6
Jeg ville se lidt nærmere på LMR810
http://www.1stclasstech.com/socmot.html
Det kan vel ikke passe der kun er 2 PCI slots? Og helt generelt tror jeg MINDST 75% senere gerne vil have et andet grafikkort og får ikke andet end bøvl med det \"onboard\", mener også det tager end del de 64 ram fra din ram! Prisforskellen på 10GB og 30GB HD er meget lille.
Er der nogen der har et link til (det) 810 LMR?
Avatar billede waffenss Nybegynder
26. juni 2001 - 21:38 #7
Det kommer an på hvad du skal bruge den til...den du har samlet er udmærket til at skrive på...eller meget gamle spil...hvís du vil spille nye spil på den skal du nok have fat i den sting har samlet...eller mindst 800 mhz...bare ikke duron !!! jeg kender en der har en 800 duron...den kører ikke meget bedre en en 300 mhz celeron !!!
Avatar billede nilsen Nybegynder
26. juni 2001 - 22:51 #8
Ga.
Jeg er ikke særlig interessert i spil, pc skal brukes til litt enkel bildebehandling, vanlig tekst (office 2000) regneark etc.
Det jeg er litt bange for er bundkortet, kan dette akseptere feks 20-30 gb hd, og feks mer ram?, når det gelder skærm etc har jeg det hele, den pc jeg nå har er kun på 200 mhz, max 64 mb ram den vil heller ikke akseptere mer end 8 gb hd
Etterhvert blir jo programmene mer krevende og min pc langsom, jeg går i krig med ovennevnte hvis det ikke er noen som desidert vil advare mot tilbudet (spesielt bundkortet).
Da jeg har endel problemer med den pc jeg nå har (oppstart) kan det gå endel tid før I får poengene, men de kommer.
tks so far
mvh Nilsen
Avatar billede nilsen Nybegynder
28. juni 2001 - 18:09 #9
Gd
Jeg må innrømme at mitt spørsmål er temlig hypotetisk. Men jeg deler poengene mellom jimse og prodic, de ga det svar jeg ønsket å høre.
mvh
Nilsen
Avatar billede prodic Mester
28. juni 2001 - 18:15 #10
nilsen->De programmer og forventninger du har til din PC, er umiddelbart det samme som mine klienter som også er fra Bj-trading, og de virker ganske udemærkede til det brug.
De er ikke verdens hurtigste, men til den pris(hvor din er langt billigere), så virker de udemærkede.