Avatar billede hipermedia Nybegynder
20. september 2008 - 14:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Komplet kopi af WindowsXP

Hej, jeg er ved at installer mange af samme type computere.

Jeg har installeret en, og vil godt kopier den 100% til en anden computer.

I Norton Ghost 14, kan man lave ”Copy drive(Drive-to-drive)”, og vælge at den skal kopier ”Copy MBR”.
Men når jeg gøre dette, vil den nyde disk ikke boote.

Jeg er derfor på udkik efter et program, som kan klone en disk ”Disk Clone Tools”.

Eller hvis der er nogle som kan guide med igenne Norton Ghost 14, så det kommer til at virke?

Takker.
/hiper
Avatar billede hipermedia Nybegynder
20. september 2008 - 15:24 #1
Jeg har også prøvet ”Hiren’sBootCD9,3”, og når jeg booter fra den, kommer der 2 valgmuligheder

1.    Hardrive
2.    CDBoot

Når jeg så vælger 2(CDBoot), kommer jeg til en sort skærm, derefter kommer der ikke mere...

Jeg har vente i op til 10/15 min. Nogle ider?? :D
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 15:28 #2
www.helgec.dk/livecd.html klik på linket der omhandler "dd"
Avatar billede hipermedia Nybegynder
20. september 2008 - 15:51 #3
Hej helgec

Nu har jeg læst den der guide, det er lidt for mange kommandoer osv. til mig!!

Jeg kan se at, jeg skal bruger:
"Kopier 2. partition fra SATA-disk1 til SATA-disk2"
dd if=/dev/sda2 of=/dev/sdb2 bs=4096 conv=notrunc,noerror

Jeg har ikke noget diskettedrev i computeren, han skriver noget om en løsning til det, den kunne jeg ikke lige finde.

Men så kan jeg vel boot fra en USB key?

Jeg skal kopier fra SATA-disk1 til SATA-disk2, min kilde disk er nr 1 og den skal kopiers om på disk nr 2.

1. boot fra en USB key
2. dd if=/dev/sda2 of=/dev/sdb2 bs=4096 conv=notrunc,noerror

Men hvor henter jeg dd fra?
Og jeg er ikke helt med på hvordan jeg "mounter" mit c-drev?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 16:31 #4
"Men hvor henter jeg dd fra?" Downloader og brænder www.helgec.dk/insert.iso - skal brændes som bootimage, se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html - boot op på cdèn og gå frem efter guiden
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 16:34 #5
Hvis du vil "dd" fra disk til disk skal du ikke mounte
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 16:50 #6
Du skal lige forklare lidt nærmere hvad det er du påtænker. den kommando du nævner kopierer 2. partition fra disk1 til disk2
Avatar billede hipermedia Nybegynder
20. september 2008 - 18:54 #7
OK, jeg prøver, jeg vil lave en komplet kopie, fra SATA1 til SATA2.

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 21:55 #8
Sørg nu for at sikre dig at "SATA1" er kildedisken - kommandoen for at klone den totale disk er
dd if=/dev/sda of=/dev/sdb conv=notrunc,noerror
I eksemplet arbejdes der med SATA diske og det forudsættes at sda er kildedisken, du skal altså ikke bruge "sda1" hvis vi taler om hele disken
Avatar billede hipermedia Nybegynder
21. september 2008 - 04:11 #9
Mange tak, det virker!
Kommer du med et svar?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2008 - 06:41 #10
Du snupper bare selv pointene og anbefaler helgec.dk - god søndag
Avatar billede hipermedia Nybegynder
22. september 2008 - 11:19 #11
takker :-)